توکلی در نامه خود از برخورد شورای نگهبان با تعدادی از نامزدهای اصلاح‌طلب انتقاد کرده و نوشته بود که این عملکرد نیازمند اصلاح است.

دربخشی از یادداشت خبرگزاری مهر اما آمده است: این نامه از احمد توکلی که کهنه‌کار سیاست است و نظام انتخابات را در دوره‌های مختلف تجربه کرده تعجب‌آور است. او در این قلم فرسایی بیش از پیش به شورای نگهبان ظلم می‌کند و به قانون می‌تازد. نویسنده افزوده:اگر بخواهیم فارغ از معادلات سیاسی و جناحی قضاوت کنیم حکم این جریانی که هر روز به شورای نگهبان بهتان می‌زند و افترا می‌بندد چیست؟ بعید است چیزی جز «مفسد فی الارض» به ذهن خطور کند و تحلیلی به غیر از این پایه درست باشد. و مسأله دوم اینکه شخصی که در مکتب حضرت روح‌الله «مفسد فی الارض» شناخته می‌شود، چه نسبتی با اسلام دارد؟ مسلمان است یا کافر؟

در پایان این یادداشت انتقادی آمده: اما به هر حال حضرتعالی روایتی نادرست از رویکردهای شورای نگهبان را به رشته تحریر درآوردید و بر مبنای همان اشتباه قضاوت کردید و در نهایت هم درخواست کردید «اصلاح» صورت گیرد. جناب آقای توکلی تجربه برخی از نامه‌نگاری‌های شما مخصوصاً در حوزه اقتصادی و افشاگری علیه بنیان‌های فساد در دولت در ذهن رسانه‌ها و افکار عمومی است که برخی از آنها را با چه دقت نظری نگارش کردید و گاهی توانسته‌اید گره‌ای از مشکلات کشور باز کنید؛ در خصوص مسائل سیاسی هم امید است با دقت نظر بیشتری دست به قلم شوید و مواضع احساسی یا بدون تأمل با امضای شما در خاطره رسانه‌ها ثبت و ضبط نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.