به گزارش گاردین، دولت بوریس جانسون در انگلیس در نظر دارد تا به زودی همه کالاهای ورودی به این کشور از مرزهای اتحادیه اروپا شامل تشریفات و بررسی مرزی و گمرکی شوند.

یک مقام دولتی انگلیس از طرح این کشور برای اعمال مقررات گمرکی بر همه ورودی کالاهای از سمت اتحادیه اروپا خبر داده و افزوده است این روند به زودی آغاز می‌شود، اما از ژانویه ۲۰۱۲ بسیار بیشتر خواهد شد.

در صورت اعمال این سیاست از سوی بوریس جانسون، این به معنای کنار زدن سیاست‌های دولت سابق انگلیس در دوران «ترزا می» است که با وجود پیگیری اجرای طرح خروج از اتحادیه اروپا و برگزیت، خواستار ادامه روابط تجاری با تشریفات حداقلی گمرکی میان انگلیس و اتحادیه اروپا شده بود.

شب گذشته پس از سال‌ها کشمکش و مناقشه سرانجام برگزیت رسمیت یافت و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد.

برگزیت موضوع یک همه‌پرسی پر هیاهو در تابستان سال ۲۰۱۶ بود که نزدیک به ۵۲ درصد رای‌دهندگان با آن موافقت کردند، اما طی سه سال گذشته چگونگی اجرای برگزیت در انگلیس همواره مورد مناقشه دولت‌های مختلف قرار گرفته بود و در نهایت انتخابات زودهنگام پارلمانی اخیر و پیروزی دولت محافظه کار بوریس جانسون، به خروج نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شد، اگرچه حدود ۱۱ ماه آتی، به عنوان دوره انتقالی این خروج تعیین شده و در این زمان انگلیس با دیگر اعضای اتحادیه اروپا بر سر چگونگی ادامه روابط اقتصادی و تجاری پس از خروج مذاکره خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.