روزنامه "رأی الیوم" امروز (شنبه) اعلام کرد که فلسطینیان، وزیر خارجه امارات را به شدت مورد حمله قرار دادند و او را به دلیل اعلام حمایت از معامله قرن به خیانت علیه موضوع اول جهان عرب متهم کرد.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" دیروز (جمعه) موضع وزیر خارجه امارات را که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده بود، بازنشر داد. این اقدام باعث برانگیخته شدن موجی از انتقادها علیه ابوظبی شده است .

"یوسف العتیبه" سفیر امارات در واشنگتن سه شنبه گذشته در مراسم اعلام معامله قرن توسط "دونالد ترامپ" در کاخ سفید شرکت کرد و به دنبال آن با صدور بیانیه ای حمایت کشورش را از این طرح  اعلام کرد و از آن به عنوان " یک نقطه مهم برای از سرگیری مذاکرات " یاد کرد.

ترامپ بندهای اصلی این طرح را اعلام کرد که بر اساس آن یک شبه کشور فلسطینی به هم پیوسته "شبیه مجمع الجزایر" تشکیل خواهد شد که توسط پل ها و تونل ها بدون فرودگاه و بندر دریایی به هم متصل شده اند و پایتخت آن در بخش هایی از بیت المقدس شرقی قرار دارد و بدین ترتیب بیت المقدس به پایتخت یکپارچه اشغال شده توسط اسراییل تبدیل خواهد شد.

معامله قرن همچنین بر خلع سلاح نوار غزه تاکید دارد که در واقع به سلاح مقاومت موجود در اختیار گردان های "عزالدین قسام" و "گردان های قدس" شاخه نظامی "جنبش جهاد اسلامی" اشاره دارد. همچنین بر اساس این طرح فلسطینیان وادار خواهند شد تا " یهودی بودن " اسراییل را به رسمیت بشناسند که به طور ضمنی حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین هایشان که در سال ۱۹۴۸ از آنها مهاجرت کردند، از بین خواهد رفت.

در همین راستا "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر خارجه اش " ریاض المالکی " دیروز ( جمعه ) به منظور مشارکت در نشست فوق العاده وزیران خارجه عرب که بنا بر درخواست فلسطینیان برگزار شد، وارد قاهره شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.