علی لاریجانی در ابتدای این گفتگوی تلفنی، جزئیات اعلام شده طرح معامله قرن را برای منطقه بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: این معامله و توطئه خائنانه در حقیقت با هدف برآورده ساختن آرزوهای رژیم صهیونیستی در منطقه طرح شده است که  این رژیم اشغالگر و حامی تروریستی اش آمریکا تا کنون در تحقق آن ناکام بوده اند و برخلاف ادعای دروغین آنان،  هیچ بخشی در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین در این طرح ننگین وجود ندارد.

 لاریجانی در ادامه افزود: اطمینان داریم که این طرح پلید با اتحاد کشورهای اسلامی و هوشیاری  محور مقاومت که امروز با خون پاک سردار  شهید  سپهبد سلیمانی قوی تر شده است ، ناکام خواهد ماند.

لاریجانی در این گفت و گوی تلفنی همچنین گفت: باید تلاش کرد تا همه کشورهای اسلامی برای برهم زدن و شکست این توافق ضد بشری و غیرقانونی یکپارچه و هم صدا باشند. وی در پایان خواستار تحرک جدی بین المجالس اسلامی در مقابله با این خیانت قرن شد.

حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه  نیز در گفت و گوی تلفنی با رییس مجلس کشورمان با تمجید از نقش بارز جمهوری اسلامی ایران در حمایت از  امنیت منطقه و جهان گفت: خون  سردار شهید سلیمانی قدرت و انگیزه جدیدی به محور مقاومت بخشیده است تا در برابر دسیسه های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه بایستد.

حموده صباغ  افزود: این معامله ننگین که توسط ترامپ و صهیونیست ها مطرح شده است، طرحی کهنه و خباثت بار  و حتی از  جوهری  که برای نگارشش به کار رفته، بی ارزش تر است. رییس مجلس سوریه همچنین بر اراده جدی این کشور  در آزادسازی بلندی های جولان از چنگال رژیم صهیونیستی تاکید کرد و افزود: سوریه از تشکیل دولت واحد فلسطینی به پایتختی قدس  حمایت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.