عریقات در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: معامله قرن، طرح ترامپ نیست، این طرح در سال ۲۰۱۱ از سوی اسرائیل به ما ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه هدف طرح ترامپ، نابودی و حذف طرح ملی فلسطین است، گفت: امیدوارم که برادران عرب مان به طرح صلح عربی متعهد باشند.

عریقات افزود: ترامپ، طرح نتانیاهو را تصویب کرد تا یک رژیم آپارتاید را بر مردم فلسطین تحمیل کند.

وی ادامه داد: آشتی میان گروه های فلسطینی انجام خواهد شد و ما طبق کمیته چهار جانبه صلح و راه حل تشکیل دو کشور در مرزهای ۱۹۶۷ پیش می رویم.

کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل است.

این مقام فلسطینی تاکید کرد: جدایی میان کرانه باختری و غزه، نقطه ضعفی است که به پایان خواهد رسید و برای دستیابی به صلح واقعی مبتنی بر مشروعیت بین المللی خواهیم کوشید.

وی تصریح کرد: تیم فریدمن و کوشنر و گرینبلات (که مسوولیت طراحی معامله قرن را بر عهده داشتند) یک تیم یهودی هستند که طرح نتانیاهو را تصویب کردند، طرحی که سرانجامش شکست و نابودی است.

عریقات گفت: بسیاری از مسئولان آمریکایی هم به ترامپ گفتند که این طرحش، طرحی برای صلح نیست.

«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

این طرح که با مخالفت گسترده عموم مردم و گروه های فلسطینی روبه رو شده است، خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.