اولویت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمدمهدی مفتح در این باره اظهار کرد: در قانون استخدامی جذب ۱۰ هزار نفر برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده بود که اولویت بومی برای آنها برداشته شده و ما این موضوع را پیگیری کردیم و دیدیم که ابلاغ دیوان عدالت اداری است.

وی افزود: من موضوع را با معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی مطرح کردم و قرار شد عبارتی به قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود که در استخدام‌های اصلی، اولویت بومی در نظر گرفته شود. با توجه به این‌که نتایج آزمون در حال نهایی شدن است امیدواریم این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

در ادامه نمایندگان با ۱۱۲ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به اولویت این طرح رای دادند.

نمایندگان همچنین در ادامه کلیات و جزییات طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری را به تصویب رساندند که براساس آن شورای توسعه مدیریت مکلف است برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران، کلانشهرها و مراکز استان‌ها اولویت قائل شود.

طبق تبصره این ماده این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست و شامل کلیه مواردی که زمان ثبت نام اعلام نشده است نیز می‌شود.

جزییات این طرح با ۱۲۵ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر به تصویب رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.