سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه جاسمی، عضو کمیسیون ضمن ارائه گزارشی از بازدید و سرکشی‌اش به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح، توضیح داد که خانواده‌های معظم شهدا خیلی گله‌مند بوده و درخواست‌های خود را طی نامه‌ای به کیمسیون اعلام کردند. آنها درخواست برخورد قاطع با مسببین این حادثه دارند. همچنین خواستار ساخت نمادی در محل حادثه هستند.

وی با بیان اینکه نامه خانواده‌های شهدای این حادثه در کمیسیون قرائت شد، افزود: کمیسیون ضمن تقدیر مجدد از خانواده معظم شهدا متعهد شد درخواست آنها را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت که در این جلسه دو لایحه دولت تحت عنوان «لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر» و «لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس» با اتفاق آرا تصویب شد.

وی‌ادامه داد: مقرر شد نمایندگانی از وزارتخانه‌های ارتباطات و دفاع همراه با دانشگاه‌های مرتبط در جلسه فردا (دوشنبه) کمیسیون برای توضیح درباره ماهواره و ساخت آن، میزان آمادگی برای پرتاب و مشخصات و ویژگی‌های ماهواره‌های مذکور توضیحاتی ارائه کرده و کمیسیون را در جریان پیشرفت کار و زمان احتمال پرتاب قرار دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.