حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری فرماندهان سازمان بسیج مستضعفین که صبح امروز با حضور فرماندهان عالیرتبه سپاه و بسیج در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین در حال برگزاری است با اشاره به ایام شهادت سرور زنان عالم حضرت زهرا(س) و فرهنگ فاطمی مبنی بر لزوم عبادت خالصانه گفت:حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند هرکسی با عبادت خالص رو به خدا آورد خدا بهترین مصلحت اش را برای او رقم می زند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: بر همین اساس ما باید در کنار توجه به مناسک به حقیقت عبادت و نماز و روزه دقت کنیم و اگر عبادت همراه با خلوص انجام شد عمل بالا برندگی پیدا می کند و خدا حامی انسان می شود، یکی از مهم ترین آسیب ها این است که اگر رنج الهی کم شود اثربخشی عمل نیز کم می شود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهادت شهید قاسم سلیمانی که نتیجه ی رفتار خالصانه وی بود تصریح کرد:حاج قاسم سلیمانی هم زندگی و هم شهادت پر برکتی داشت.این شهید با اخلاصش کاری کرد که تا قیامت همه مدیون او باشند و شهادتش مرگ تدریجی استکبار را سرعت ببخشد تا آمریکا بفهمد که شهادت او از خود او خطرناک تر است.درون مایه ی اثربخشی شهید سلیمانی اخلاص در عملش بود که مورد هدایت خاص و راهبری الهی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی صادقی عنوان کرد: با اخلاص انسان به جایی می رسد که خداوند مدیریت اعضا و جوارح انسان را بدست می گیرد و فتنه ها نمی توانند او را بلرزاند. اگر اعتماد به خدا و اخلاص در عمل انسان جاری شود دیگر شیاطین انس و جن نمی توانند در آدم اثر بگذارند.

وی افزود: ما فرماندهان برای انجام ماموریت و وظیفه ی خود به اخلاص نیاز داریم. امروز معنویت شرط انجام ماموریت است لذا شما فرماندهان وقتی را برای دریافت فیض از مبدا فیض کنار بگذارید و براساس سفارش رهبری ساعاتی از شب را به عبادت بپردازید. اخلاص را باید از خدا بخواهیم . همه روزی خواهیم مرد اما عمل با اخلاص همراه انسان می ماند ؛ نکند درگیر عمل شوید که از روح عمل بازبمانیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: مطالبه رهبری ارتقای بسیج است زیرا بسیج رمز و مایه ی ماندگاری انقلاب است. یکی از برجسته ترین عامل بقای انقلاب بسیج است که عظیم ترین یادگار امام راحل است.رهبری در مورد بسیج می فرمایند که بسیج مبدل تهدیدات به فرصت و خنثی کننده توطئه ها است لذا خدمت گذاری در بسیج هیچ معادلی ندارد و مجاهدت و تلاش در اینجا بی مانند است.

وی عنوان کرد: امروز مولفه قدرت ما انرژی هسته ای نیست بلکه بسیج است همین بسیجی که در دوران حضرت زهرا (س) نبود و ایشان در فقدان آن گریستند. امروز ارتقای بسیج یعنی بسیج به لحاظ کمی عالم گیر شود و حکومت جهانی صاحب الزمان، بسیجی جهانی داشته باشد. بسیج یعنی همان ۷۲ اصحاب اباعبدالله که در میدان ماندند لذا بسیجی همه چیز می دهد اما دین و انقلاب نمی دهد.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به مولفه های تحول در سازمان بسیج مستضعفین، ابراز کرد: تحول مبنایی در بسیج یعنی تبیین فرهنگ بسیجی، در واقع بسیج فرهنگ و گفتمان قرآنی است که ریشه در فرهنگ فاطمی و عاشورایی دارد. حضرت زهرا(س)به ما گفتمان فاطمی که گفتمان بسیج است را یاد دادند تا با همه چیز جلوی دفن دین خدا گرفته شود. فرهنگ بسیجی یعنی قاسم سلیمانی، یعنی جهاد در راه خدا. بگذارید به بسیج تهمت بزنند و کارشکنی کنند اما بسیج برای دفاع از انقلاب پیش قدم می ماند.

وی اضافه کرد: امروز باید چند مولفه را در بسیج تقویت کرد تا به همان استاندارد مورد نظر رهبری تبدیل شود. بسیج باید نسبت به دین بصیرت داشته باشد. از نقطه ضعف بی بصیرتی، دشمنان برخی صحابه را مقابل اسلام گذاشتند لذا باید از لغزش فکری دوری جست و اگر بخواهیم به معنای واقعی مومن به دین باشیم باید بصیرت خود را افزایش دهیم.بسیجی باید در باب احکام و وظایف شرعی به دین شناسی قوی برسد.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: یکی از مهم ترین طرح های بسیج که در راستای تقویت بصیرت دینی عمل می کند، طرح صالحین بسیج است. باید در این طرح بسیجیان به بصیرت دینی لازم برسند. بصیرت به دین قدرت تکلیف گرایی به انسان می دهد تا هرجایی به لحظه وظیفه خود را بشناسد، در حقیقت بصیرت دینی به برنامه های ما جهت می دهد و به ما نسبت به توطئه ها مصونیت می بخشد.

وی یادآور شد: در فتنه ی امسال که نسبت به فتنه سال ۸۸ خطرناک تر بود، اگر رهبری نبودند ما معلوم نبود کجا بودیم. با بصیرت نباید اجازه دهیم دشمن ما را با فتنه ها گمراه کند.من امیدوارم یکی از آثار این جلسه ایجاد عزمی جدی در ما باشد تا نسبت به دین بصیرتر باشیم.آنچه امروز دشمن را بیش از موشک ها می ترساند روحیه انقلابی است، نگذارید برخی از فضا سازی ها و کج سلیقیگی ها این روحیه بسیجی را کمرنگ کند.ما را متهم نکنید که اهل گفتگو با دنیا نیستیم، نه بسیج مهربان است اما با کاخ نشینان مستکبر کنار نمی آید.

حجت الاسلام حاجی صادقی عنوان کرد: دومین مولفه ی بسیجی تراز انقلاب؛ شجاعت و جسارت  و عمل با بصیرت است.بسیجی آن کسی است که وقتی صراط مستقیم را شناخت دیگر به قضاوت ها کاری نداشته باشد.روحیه ی انقلابی بسیج بدون تعقل و منطق نیست بلکه به معنای ایستادگی مقتدرانه بر اصول و مبانی است.

نماینده‌ ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: مراقب باشید بی عدالتی ها و تهمت ها روحیه ی انقلابی ما را تضعیف نکند.دیگر مولفه قدرت بسیج، التزام فکری و عملی هرچه بیشتر به دین خدا و ولایت است، در حقیقت ولایت مداری یکی از مهم ترین اولویت ها است.

وی اذعان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ی چهل سال دوم بسیج است. امروز هیچ مدالی بالاتر از سربازی ولایت نیست. عزیزان به دستورات رهبری عنایت کنید چراکه با ولایت مداری مصون ماندن ما از انحراف تضمین می‌شود. تجربه می‌گوید اگر کسی با ولایت نباشد حتی اگر رئیس جمهور و سردار هم باشد عاقبت بخیر نمی شود.

حجت الاسلام حاجی صادقی مطرح کرد: باید توانمندی‌های همه جانبه در هر عرصه ای ارتقا یابد. ما باید به لحاظ نظامی و قدرت سخت در بالاترین سطح باشیم. برهمین اساس بسیج سال ۹۸ نباید با بسیج سال ۹۷ یکسان باشد و هر سال باید شاهد ارتقا در همه زمینه ها باشیم. بسیج باید برای در هر حادثه ای آماده باشد از همین رو بسیج یک بعدی نیست و در همه ابعاد فعالیت دارد.

وی ادامه داد: باید بصیرت افزایی بسیجیان نسبت به دشمنان افزایش یابد و نباید غفلت کرد. بسیجی سنگرنشین انقلاب است و نسبت به توطئه ها و وظایف بصیر است‌. بسیجی قدرت تکلیف شناسی دارد و نسبت به موفقیت ها و فرصت ها بصیرت دارد. بدون مبالغه باید حلقه های صالحین را به عنوان شبکه ی ارتقای بصیرت افزایی بسیج تقویت کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز شبکه صالحین می خواهد ۲۰ هزار روحانی را در خدمت بسیج بیاورد و بنا است به لحاظ محتوایی این حلقه ها انسجام پیدا کند. لذا شما فرماندهان ظرفیت هایی را فراهم کنید تا شاهد افزایش بصیرت دینی بسیجیان باشیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی در پایان با اشاره به اینکه مجلس انقلابی با تقویت مکتب قاسم سلیمانی محقق می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی من این است که هرچه می توانید با روحیه ی حاج قاسم سلیمانی بمانید. مادامی که این روحیه وجود دارد انتخابات مجلس هم تکلیف گرایانه می شود. اگر می‌خواهید مردم انتخاب درست انقلابی داشته باشند نگذارید روحیه‌ی مکتب حاج قاسم سلیمانی کمرنگ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.