از هفته هفدهم لیگ برتر ایران، پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی مقابل همدیگر صف‌آرایی کردند که نیمه نخست این بازی با یک گل به سود شاگردان گل‌محمدی پایان یافت.

علی علیپور در دقیقه ۱۰ برای پرسپولیس گلزنی کرد. 

موقعیت‌های حساس

بازی خیلی زود گرم شد. حرکت وحید امیری در قلب خط دفاعی تراکتور با خطای ایمان سلیمی همراه بود تا شاگردان یحیی‌ گل‌محمدی صاحب یک ضربه ایستگاهی شوند و داور به مدافع تراکتور یک کارت زرد نشان دهد. این ضربه ایستگاهی با ضربه سر کمال کامیابی‌نیا از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. 

اکبریان، داور مسابقه که از ابتدای بازی قاطعانه با بازیکنان برخورده کرده، بعد از خطای مهدی ترابی روی بازیکن تراکتور او را با کارت زرد جریمه کرد.

گل: در دقیقه ۱۰، ضد حمله تند و تیز پرسپولیسی‌ها و پاس عالی وحید امیری به پشت مدافعان تراکتور به علی علیپور رسید و بعد از حرکت با توپ، ضربه خود را با ارتفاع بالا و محکم زد که از بالای دستان مظاهری وارد دروازه تراکتور شد و گل اول پرسپولیس رقم خورد.

پس از گل پرسپولیس، تراکتور برای جبران گل خورده تلاش کرد. شاگردان الهامی با در اختیار گرفتن توپ سعی در ایجاد روزنه‌ای برای گلزنی داشتند اما با خط دفاعی مستحکم رقیب تهرانی خود مواجه شدند.

در دقیقه ۲۱ و برخلاف روند بازی، پرسپولیس یک موقعیت خطرناک دیگر را خلق کرد. ارسال مهدی ترابی به روی دروازه با ضربه سر ناقص اوساگونا همراه بود و در ادامه وحیدی امیری در محوطه شش قدم مرتکب خطا شد.

در ادامه بازی در میانه زمین گره خورد و بارها بازیکنان دو تیم با خطاهای مختلف همدیگر را در این قسمت از زمین سرنگون کردند تا سرعت بازی گرفته شود و موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها خلق نشود.

در دقیقه ۳۵، باز هم پرسپولیس صاحب موقعیت گل شد که ضربه اوساگونا از مقابل محوطه جریمه به راحتی در آغوش مظاهری جای گرفت.

بازیکنان دو تیم در دقایقی از بازی در جو این دیدار قرار گرفتند و بارها به تصمیمات داور دخالت کردند و در مواقعی با همدیگر به بگو و مگو پرداختند.

در دقیقه ۳۸، ارسال احسان حاج صفی به روی دروازه روی سر ایمان سلیمی جای گرفت و ضربه سر او با مشت علیرضا بیرانوند به کرنر رفت که ثمری برای تبریزی‌ها نداشت.

در ادامه نوبت به کارت زرد گرفتن یحیی گل‌محمدی از سوی اکبریان رسید که اعتراض هواداران پرسپولیس را هم دنبال داشت. دقایقی بعد بازی از جریان افتاد. اعتراض بازیکنان و مربیان تراکتور به تصمیمات داور، ابتدا منجر  نشان دادن کارت زرد به رضا اسدی و سپس کارت قرمز به ساکت الهامی شد. در پی این اتفاقات سرمربی تراکتور با دستانش تیم را برای خروج از زمین فراخواند که دخالت سایر مسئولان تراکتور مانع از این اتفاقات شد.

این حواشی منجر به طولانی‌تر شدن وقت‌های اضافه نیمه نخست شد و این دیدار در نهایت بعد از ۵۳ دقیقه با برتری یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی (کارت زرد)، وحید امیری، علی علیپور و کریستین اوساگونا.

ترکیب تراکتور: مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری (کارت زرد)، ، میثم تیموری، اکبر ایمانی، رضا اسدی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و ساسان انصاری.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.