به دنبال وقوع زلزله اخیر در ترکیه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور و تسلیت به بازماندگان جانباختگان این حادثه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک های مورد نیاز  زلزله زدگان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه هم از ابراز همدردی دولت و ملت ایران تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر جمعه شب شرق ترکیه را لرزاند و طبق آمارهای اولیه تا کنون ۱۸ کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز تاسف عمیق از وقوع زلزله در کشور همسایه ترکیه که منجر به جانباختن و زخمی شدن جمعی از مردم آن کشور و خسارات مادی فراوانی شد با دولت و ملت ترکیه، به‌ویژه خانواده قربانیان این حادثه ناگوار ابراز همدردی کرده بود.

شب گذشته و بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در کشور ترکیه در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه، آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله ترکیه را اعلام کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی با کرم کینیک، محمودرضا پیروی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت جمعیت هلال احمر کشورمان و ملت ایران به خانواده‌های آسیب‌دیدگان، از آمادگی برای اعزام امدادگران و متخصصان هلال‌احمر به مناطق آسیب‌دیده خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.