به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، سفارت فرانسه در بیروت در بیانیه ای به نقل از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که هنوز معترضان در خیابان علیه مقام های سیاسی و مسوولان لبنان بخاطر بحران اقتصادی و مالی تجمع و تظاهرات می کنند.

در این بیانیه آمده است: بحران عمیقی که لبنان گرفتار آن است نیازمند تحرک جدی و سریع همه مسوولان این کشور برای حل آن از طریق اقدام های فوری و اجرای اصلاحات اجتماعی و اقتصادی است.

وزارت خارجه فرانسه یادآورشد که گروه بین المللی حمایت از لبنان در نشست پاریس هر گونه کمک مالی به این کشور را به تشکیل دولت فعال، انجام اصلاحات فوری، مبارزه با فساد و تامین استقلال قوه قضاییه مشروط کردند.

این نشست با حضور شماری از کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاین در یازدهم دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۱۷ آذر ماه گذشته) در پاریس برگزار شد.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه  نیز روز چهارشنبه در جریان سفرش به فلسطین اشغالی در شهر قدس تاکید کرد: پاریس به دولت جدید و مردم لبنان برای خروج از بحران کمک خواهد کرد.

هیات دولت جدید لبنان پس از گذشت سه ماه از جنبش اعتراضی مردم این کشور، دوم بهمن ماه با  ۲۰ وزیر (۱۰ مسلمان و ۱۰ مسیحی) فن سالار و غیر حزبی که ۶ تن از آن زن هستند، تشکیل و نخستین جلسه خود را دیروز در کاخ ریاست جمهوری در شرق بیروت برگزار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.