خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، بعد از آنکه کیم جونگ گوان به عنوان عضو علی‌البدل دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران کره در جریان نشست‌های مهم این حزب در پایان دسامبر معرفی شد اکنون او به عنوان وزیر دفاع کشورش جانشین نو کوانگ چول شده است. کیم جونگ گوان تا پیش از این معاون وزیر نیروهای مسلح خلق کره شمالی بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز در مطلبی ارتقای جایگاه کیم جونگ گوان را با توجه به ذکر نام و عنوانش درباره خبر برگزاری یک کنفرانس در این کشور تأیید کرد. خبر اصلی این خبرگزاری مربوط به پوشش این کنفرانس با موضوع بازیابی جنگل‌ها و محافظت از محیط زیست بود.

گمان برده می‌شود که کیم جونگ گوان کسی است که تاکنون نقش مهمی در پیشبرد پروژه‌های ساخت و ساز کیم جونگ اون همچون ساخت مکان‌های گردشگری در منقطه وونسان-کالما در ساحل شرقی کره شمالی و یک تفرجگاه دیگر در استان پیونگان جنوبی داشته است.

رسانه دولتی کره شمالی نام او را جزو کسانی آورد که از سفرهای کیم جونگ اون به تفرجگاه یانگ دوک در سال گذشته میلادی طی چند موقعیت تقدیر کردند. این تفرجگاه از ماه جاری میلادی عملیاتی می‌شود.

گمانه‌زنی درباره انتصاب کیم جونگ گوان به عنوان وزیر دفاع کره شمالی بعد از آن بالا گرفت که این کشور اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد تغییرات گسترده‌ای در کابینه دولت در جریان نشست چهار روزه مقام‌های ارشد حزب حاکم کارگران کره شمالی رخ داده است. از سوی دیگر وزارت اتحاد مجدد دو کره در دولت کره جنوبی امروز اعلام کرده این کشور در حال بررسی جزئیات تغییرات مربوط به مقام‌های حزب حاکم کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ این مسئله بعد از آن اعلام شد که رسانه‌ها گزارش دادند  ارتقای موقعیت خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به عنوان عضو دفتر سیاسی حزب حاکم رد شده است.

یک رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد کره شمالی در جریان نشست چهار روزه مقام‌های ارشد حزب حاکم این کشور درباره یک مسئله سازمانی بحث کرده اما جزئیات بیشتری در خصوص آن مطرح نکرد.

روز سه‌شنبه یک رسانه کره جنوبی با استناد به یک گزارش آژانس جاسوسی این کشور که تحویل کمیته اطلاعاتی پارلمان شده گزارش کرد که کیم یو جونگ از سمت عضو علی‌البدل دفتر سیاسی حزب کارگران کنار گذاشته شده است.

لی سانگ مین یک سخنگوی ارشد دولت کره جنوبی گفت: دولت این کشور همچنان برای تأیید جزئیات مربوط به تغییرات در دولت کره شمالی تلاش می‌کند. او در یک نشست خبری گفت: ما در تلاش برای بررسی حقایق در خصوص موضوع پرسنل دولت کره شمالی از جمله مسائل مربوط به کیم یو جونگ هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.