طلعت مسعود که ۴۰ سال از عمر خود را (از سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۶۸) در پست های های عالی در ارتش پاکستان گذرانده گفت: اقدام موشکی ایران به پایگاه عید الاسد نشان داد که آنان با توانایی بالای موشکی خود قادر به هدف قرار دادن هر نقطه در هر کجای منطقه هستند.

وی افزود: ایران با عمیات موشکی ضمن هدف گیری دقیق مواضع آمریکا در پایگاه عین الاسد از تحمیل خسارت بزرگ به سربازان آمریکایی جلوگیری کرد.

ژنرال مسعود اظهار داشت: واکنش مقابله جویانه ایران به حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی و همرزمان وی به جلوگیری از هرگونه درگیری و تنش بیشتر در منطقه نیز کمک کرد.

وی معتقد است: توانایی پیشرفته موشک های بالستیک ایران می تواند صدمات زیاد به نیروهای آمریکایی موجود در منطقه بزند، موشک هایی با برد بلند می تواند بر هر نوع هدفی در منطقه درگیر شده و قادر به نقطه زنی هدف در هر کجای منطقه و یا فراتر از آن است.

ژنرال بازنشسته ۹۰ ساله ارپتش پاکستان و تحصیل کرده دانشگاه های آمریکا و انگلیس که مدتی نیز به عنوان رییس بخش تولیدات دفاعی وزارت دفاع پاکستان خدمت کرده، گفت: تحولات اخیر نشان میدهد که ایران به دنبال تشدید تنشها با آمریکا نیست هرچند با ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا وضعیت در منطقه متشنج شد اما تحرکات عاقلانه و خردمندانه جمهوری اسلامی ایران باعث جلوگیری از وخیمتر شدن این اوضاع شد.

وی تاکید کرد: امروز ایران قدرت اصلی منطقه و از حمایت کامل مردم خود برخوردار است ملتی که همواره وحدت خود را نشان داد. دونالد ترامپ این روزها با پرونده استیضاح خود روبرو است و به نظر نمی رسد که او به دنبال افزایش دامنه درگیری ها با ایران باشد.

ژنرال طلعت مسعود معتقد است: کارهای آتی ترامپ تنها به صحبت و صدور بیانیه محدود بوده و وی سعی خواهد کرد که فشار بر امضاکنندگان برجامبرای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، را افزایش دهد.

وی افزود: نکته مهم تحولات اخیر در خاورمیانه و وضعیت حاکم این است که ملت ایران متحد و پشتیبان نیروهای مسلح خود هستند و این قدرت واقعی ایرانیان را منعکس می کند.

این مقام سابق ارتش پاکستان گفت: ایران به جهانیان روشن کرده است که آنها درصدد تشدید تنش ها با آمریکا نبوده و به دنبال حل تمامی مسائل از طریق دیپلماسی و تعامل هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.