جواد نکونام عصر روز سه‌شنبه پس از بازی تیمش مقابل شهدای دوکوهه اندیمشک در جمع خبرنگاران بیان کرد: قرار بود تمرینات تیم فولاد را پس از ۱۱ روز استراحت شروع کنیم اما با توجه به برنامه‌ ای که سازمان لیگ به ما اعلام کرد مجبور شدیم برنامه خود را دو سه بار تغییر دهیم و در نهایت قرار شد بازی اول ما پس از تعطیلات روز یازدهم بهمن باشد.

وی با بیان اینکه در طول این مدت تمرینات خوبی را برگزار کردیم، ادامه داد: یکی، ۲ بازیکن ما که در تیم امید حاضر بودند نیاز به استراحت داشتند و بعضی از بازیکنانمان که به تازگی جذب تیم شدند از شرایط تمرینات و مسابقه دور بودند که امیدوارم تا سه هفته آینده از شرایط خوبی برخوردار بوده و برای هفته هجدهم یا نوزدهم صد در صد آماده شوند.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در خصوص جذب پاتوسی گفت: پاتوسی یکی از بهترین بازیکن‌های در ایران بوده و شناخت کافی از این بازیکن داشتیم، حتی شرایط این بازیکن را در باشگاه اماراتی بررسی کردیم و با اطلاعات کامل او را جذب کردیم. اینکه شرایط بدنی پاتوسی آماده نیست یک امر طبیعی است زیرا در تعطیلات سال نو بوده و مدتی از شرایط تمرینی دور بوده است.

وی ادامه داد: پاتوسی فوتبالیست باکیفیتی است و ما در این پست نیاز به جذب بازیکن داشتیم. از این که توانستیم در یک رقابت قانونی با دیگر باشگاه‌ها، این بازیکن را جذب کنیم از باشگاه بسیار تشکر می کنم.

نکونام افزود: جذب بازیکن در نیم فصل رقابت ها کار خیلی سختی است چون هیچ تیمی حاضر نیست که بازیکن خود را از دست دهد و از این بابت شرایط برای یارگیری دشوار می‌شود ولی در کل سعی کردیم تا در بعضی از پست ها بازیکنان کلیدی بگیریم تا بتوانیم در نیم فصل دوم یک تیم خوب داشته باشیم.

وی گفت: برای من مهم نیست که بازیکنان اسمی و غیر ستاره جذب کنم بلکه مهم آن بازیکنی است که با تمام وجود برای فولاد بازی کند. سینا زامهران بازیکن تیم ملی امید است و یکی از آینده های فوتبال کشورمان است. زبیر نیک نفس را از زمانی که در تیم صنعت نفت آبادان بود می‌شناختم و او را زیر نظر داشتم که به دلیل برخی مشکلات از ذوب‌آهن جدا شد و به جمع ما اضافه شد.

سرمربی تیم فولاد در خصوص گرفتن میزبانی از نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا بیان کرد:ما زور و قدرتی در afc و فیفا نداریم. شما ببینید در جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۵ به چه شکل ما را حذف کردند یا در بازی بازی مقابل ژاپن پنالتی ما را نمی‌گیرند. ما همیشه این ضعف را داشتیم و تا زمانی که در afc و فیفا قدرتی نداشته باشیم همین اتفاقات برای فوتبال ما رخ می دهد. هم اکنون عربستان، کویت و دیگر کشورهای عربی با لابی‌گری دست به هر کاری می زنند ولی ما هنوز هیچ گونه نفوذی در afc نداریم.

نکونام افزود: اینکه ما فقط بخواهیم لیگ داخلی را برگزار کنیم و تنها یک تیم قهرمان شود بازیکنان و تیم‌ها بی انگیزه می شوند. همه مربیان، بازیکنان و باشگاه ها تلاش می‌کنند که با صعود به عرصه بین المللی، عملکرد خود را در جام باشگاه‌های آسیا به نمایش بگذارند. بازی‌های جام ملت ها و باشگاه های آسیا یک نوع ویترین است و اگر قرار باشد ما در این مسابقات نباشیم فوتبال ملی و فوتبالیست‌های کشورمان همه ضرر می‌کنند.

تیم فولاد خوزستان هم اکنون با کسب ۲۴ امتیاز در مکان هفتم جدول رده‌بندی فوتبال لیگ برتر جای گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.