به گزارش الفرات، روزنامه تلگراف انگلیس امروز سه شنبه از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای کاهش حضور نظامی خود در عراق به عنوان یک راه میانه به جای خروج کامل نیروهایشان خبر داده است.

این روزنامه در گزارشی نوشت دیپلمات‌های آمریکایی و انگلیسی برای ایجاد یک راه حل میانه تلاش می‌کنند که به موجب آن تعداد نیروهایشان به جای خروج کامل از عراق کاهش یابد.

این رسانه افزود این دپلمات‌ها امیدوارند که این کاهش،‌خواسته‌های گروه‌های مقاومت در پارلمان عراق را برآورده کند که دو هفته پیش رای به خروج نظامیان بیگانه از عراق پس از ترور (شهید) قاسم سلیمانی در حمله پهپادی سوم ژانویه در بغداد داده بودند.

این رسانه به نقل از یک مسئول غربی از نگرانی‌ها از به راه افتادن حملات از سوی گروه‌های مقاومت به نظامیان ائتلاف(آمریکایی و متحدانش) خبر داد و نوشت این نگرانی وجود دارد که آنها امور را بر دوش گرفته و شروع به قتل آمریکایی‌ها کنند.

بامداد جمعه ششم دی‌ماه در جریان حمله بالگردهای ارتش تروریست آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

به دنبال این اقدام تروریستی آمریکا، نمایندگان پارلمان عراق در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند و سپاه پاسداران نیز جمعه سیزدهم دی در عملیاتی به نام «شهید قاسم سلیمانی» و با رمز «یا زهرا» مواضع نیروهای نظامی آمریکا در «عین الاسد» را مورد حمله قرار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.