معصومه ابتکار در اولین نشست شورای راهبردی کارآفرینان با اشاره به اشتغال زنان گفت: ممکن است زنی علاقه‌مند به بهره‌گیری از مشاغل خانگی، سنتی یا مشاغل نوین یا کسب و کارهایی باشد که در قالب فعالیت‌هایی بر مبنای دانش و توانمندی‌ها  قرار بگیرد و تلاش کند در این کسب و کارها پایدار و موفق باشد.

وی ادامه داد: به‌طور قطع امکانات دولت و بودجه و زمان محدود است بنابراین باید با بیشترین بهره‌وری سعی کنیم کار را پیش ببریم و بیشترین اثر بخشی و هم افزایی را داشته باشیم و از تجربیات یکدیگر بهره گیری کنیم علاوه بر آن توجه کنیم حلقه گمشده در کدام بخش از زنجیره است. فردی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کاری بوده اما موفق نشده است دلایل عدم موفقیت او را در آسیب‌شناسی بررسی و آن تجربه را به یکدیگر منتقل کنیم تا دوباره در این چاله نیفتیم و همه بتوانیم این تجربیات را در برنامه‌های خود به کار بگیریم.

ابتکار ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که شاید در برخی مواقع پیشرفت کند باشد و مشکل دسترسی به اطلاعات یا شناسایی گروههای مخاطب در رابطه با زنان سرپرست خانوار مساله جدی داشته باشیم اما در مجموع توانسته‌ایم حرکت قابل قبولی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: برخورداری از نتایج مطلوب در بازه زمانی تعریف شده برای ما بسیار مورد اهمیت است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه در معاونت زنان نیز در این زمینه اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، اظهار کرد: کارگروه کارآفرینی معاونت و طرح زنان نسل تحریم و رای گیری آنلاین بسیار مورد استقبال زنان قرار گرفته است.

وی گفت: ساختار و سازماندهی موضوع اشتغال و کارآفرینی در قالب تعاونی‌ها یا تشکیلاتی مانند صندوق‌ها با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کار در حال اجراست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.