خلیج آنلاین گزارش داد، امارات متحده عربی زندانیان عضو القاعده در زندان های خود در استان شبوه یمن را آزاد کرد.

براساس این گزارش، پس از اینکه نیروهای شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات متحده عربی نتوانستند کنترل استان شبوه را در اختیار بگیرند، ابوظبی از عناصر القاعده برای برهم زدن شرایط در این استان کمک گرفته است.

استان شبوه و سایر استان های جنوبی یمن تحت کنترل نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی است و پیش تر بارها از همکاری میان عربستان و امارات با عناصر القاعده و داعش در جنوب یمن گزارش شده بود.

پیش تر "صالح الجبوانی" وزیر حمل و نقل دولت "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن در توییتی نوشته بود: همه شواهد حاکی از ارتباط میان امارات و القاعده و داعش در یمن است.

وی افزوده بود: امارات از این تروریست ها برای ضربه زدن به ارتش یمن در استان های شبوه و ابین استفاده می کند.

درگیری میان نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی در بخش های جنوبی یمن از ماه ها پیش شروع شده است و با وجود انجام توافق هایی میان آن ها در ریاض، اما همچنان دو طرف یکدیگر را به نقض این توافق متهم می کنند.

پس از ماه‌ها کشمکش و درگیری مسلحانه میان نیروهای وفادار به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب این کشور، روز سه شنبه چهاردهم آبان با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان نیروهای شورای انتقالی در جنوب و نیروهای منصور هادی در ریاض به امضا رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.