طاهر النونو در همین زمینه در بیانیه ای که عصر یکشنبه در پایگاه اطلاع رسانی حماس قرار گرفت ، افزود: رابطه با مصر  پایدار و محوری است و به وضعیت ثبات، همکاری و هماهنگی در کلیه مسائل و موضوعات رسیده است.

وی افزود، هنیه به روابط فزاینده با مصر و نقش اصلی این کشور در مسیر این مسایل و حمایت از بسیاری از این پرونده ها اهمیت ویژه ای می دهد و این کشور از موقعیت جغرافیایی و نقش اصلی آن در مسیر مسئله فلسطین و مردم غزه قرار دارد و در روابط سیاسی ما در جایگاه حیاتی باقی مانده است.

مشاور مطبوعاتی رییس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه حماس بر روی کشورهای برادر و دوست، روابط دوستانه و برادرانه ای مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی دولت ها و استقلال تصمیم این جنبش باز کرده است، تأکید کرد: رابطه حماس با هر کشوری به ضرر یا علیه کشور دیگری منجر نمی شود.

وی خطاب به افرادی که به دنبال آسیب زدن به روابط حماس با مصر و سایر کشورها هستند، گفت: آنچه که حماس در فعالیت های سیاسی و دیپلماتیک خود انجام می دهد با هدف تامین منافع مردم و آرمان سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) انجام می شود و ما از هر اقدامی که موجب تقویت وحدت ملی شود، استقبال می کنیم.

«خلیل الحیه» از فرماندهان ارشد حماس نیز پنجشنبه گذشته در سخنانی به سفر اخیر «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس به تهران و حضور در تشییع پیکر سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» اشاره کرد و گفت: این حضور برای قدردانی از حمایت های نظام و مردم ایران و همچنین برای پاسداشت از مردی بود که از مقاومت ملت فلسطین حمایت می کرد.

هنیه در جریان سفر به تهران شهید سلیمانی را شهید قدس نامید.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق شلیک کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.