سرهنگ محسن معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: ساعت ۱۵:۰۰ هفتم مهرماه مرد جوانی طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از زورگیری ۴ جوان با یک دستگاه خودرو ال ۹۰ سفید رنگ در محدوده بزرگراه شهید فهمیده به کلانتری ۱۸۱ وردآورد اعلام شکایت کرد.

وی افزود: پرونده با موضوع زورگیری (سرقت راننده از مسافر) برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی پس از حضور در این پایگاه به کارآگاهان گفت، من به عنوان مسافر در میدان آزادی سوار یک دستگاه خودروی ال ۹۰ سفید که ۳ سرنشین داشت، شدم. پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد تمامی مدارک، گوشی تلفن همراه گران قیمتم، وجوه نقد را سرقت و پس از آن مرا در مکان خلوتی به بیرون از ماشین پرتاب کرده و همگی متواری شدند.

سرهنگ معظمی بیان کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات مال باخته به محل سرقت مراجعه و با انجام تحقیقات میدانی و پایش های اطلاعاتی پلاک خودروی سارقان را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو سارقان به نام "فرشاد ۲۰ ساله" شناسایی و با بررسی سوابق وی مشخص شد فرشاد سابقه دار بوده و پیش تر به جرم سرقت دستگیر شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات، پرونده‌های مشابه دیگری مبنی بر سرقت با خودروهای پژو ۲۰۶، پژ و۴۰۵ و پراید به پایگاه دوم ارسال که در بررسی‌ها بیشتر مشخص شد خودروها سرقتی بوده و فرضیه اینکه سرقت توسط همان سارقان انجام می‌شود، قوت گرفت.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستانش صادر شد و در ادامه تحقیقات انجام شده، مخفیگاه فرشاد در شهر قم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی، تیمی از کارآگاهان فرشاد و سایر همدستانش را دهم دیماه در قم دستگیر و به پایگاه دوم منتقل کردند.

سرهنگ معظمی با اشاره به اینکه فرشاد به سرکردگی باند زورگیران اعتراف کرد، افزود: فرشاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت، حدود ۳ ماه پیش با دیگر همدستانم که همشهری و بچه یک محل هستیم باندی را تشکیل دادیم. اولین سرقت را با خودرو خودم ولی سایر سرقت‌ها را با خودروهای سرقتی انجام دادیم. اموال مسروقه را در محدوده مولوی به افراد ناشناس به قیمت نازلی فروخته و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف خوش گذرانی می‌کردیم.

وی با بیان اینکه کلیه اعضای این باند دستگیر شده اند و به ۳۰ فقره زورگیری اعتراف کرده اند، تصریح کرد: سارقان بیشترین سوژه‌ها را در مناطق مختلف تهران به ویژه در محدوده‌های غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، ورودآورد، آزاد راه تهران – کرج انتخاب می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: برای کشف سایر جرایم احتمالی متهمان، هر ۴ متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

سرهنگ معظمی در پایان تصریح کرد: دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر و شهروندانی که به این شیوه و شگرد مورد بزه قرار گرفته اند در خواست می‌شود در صورت شناسایی سارقان برای تشکیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی واقع در خیابان کبیری طامه مجتمع انتظامی سرکلانتری دوم پلیس پایتخت مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.