نعمت اله ترکی اعلام کرد: برای اولین بار، داده‌های آماری به روز و برخطی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان تهران در سامانه اطلاعات آماری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آخرین آمارهای مرتبط با وضعیت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در فصل تابستان ۱۳۹۸ هم اکنون از طریق سامانه اطلاعات آماری استان در دسترس قرار گرفته است.

وی افزود: معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به عنوان مرجع آماری استان، در راستای رفع نیازهای آماری و آگاهی مدیران، تصمیم گیران، برنامه ریزان و پژوهشگران، با همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های مرتبط با فعالیت‌های خود، آمارهایی تحت عنوان وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان تهران را به صورت مستمر و در بازه‌های زمانی مختلف تهیه می‌کند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، این اطلاعات در قالب ۱۸ فصل و ۷۱ بخش است که به شکل فصلی و سالانه جمع آوری و منتشر می‌شود. در حال حاضر اطلاعات شامل ۴۷۵ جدول سالانه و ۱۰۶ جدول فصلی است.

ترکی گفت: این نخستین باری است که اطلاعات آماری مورد نیاز نظام برنامه ریزی استان در دامنه وسیع و پوشش بالا و در کوتاه‌ترین زمان مناسب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر جداول مربوط به سال ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و فصل‌های بهار و تابستان ۱۳۹۸ در سامانه اطلاعات آماری استان تهران به آدرس amar.thmporg.ir در دسترس قرار گرفته است.

همچنین، به گفته مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، پس از ابلاغ برنامه ملی آمار در کشور و تعریف چشم انداز برنامه ملی آمار، در استان تهران به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که اطلاعات آماری خود را در اختیار مرکز آمار قرار دهند.

سامانه اطلاعات آماری استان «ساوانا» با هدف گذر از شیوه سنتی به مدرن، تشکیل شد که به کاربران اجازه می‌دهد در هر زمان به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این سامانه در واقع استقرار نظام آماری ثبتی مبنا است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان متولی، دستگاه‌های اجرایی به عنوان تغدیه کننده و محققان سه رکن اصلی این سامانه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.