وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمی بگیرد که فوتبال ایران به حقش نرسد، از راه های دیگری که وجود دارد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 مسعود سلطانی فر در نشست فراکسیون ورزش و جوانان درخصوص محرومیت تیم های باشگاهی ایران از حق میزبانی خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت:تصمیم اخیر AFC  یک تصمیم کاملا سیاسی، غیرورزشی و غیرفوتبالی براساس بهانه های واهی مبنی بر نبود امنیت در ایران و نبود امنیت در مسیرهای پروازی منتهی به ایران و داده‌های رسانه‌های معاند با ایران است.

وی ادامه داد:  این تصمیم بدون توجه به واقعیت های ایران اتخاذ شده در حالی که همه دنیا می دانند امروز ایران از نظم و ثبات کاملی برخوردار است.  ۹۹ درصد تجمعات دو هفته گذشته در کشور در جهت حمایت از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهای آن و حمایت از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده است که اوج این حضور این تجمعات نیز در مراسم تشییع پیکر سردار شهید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمود پیدا کرد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که ما امنیت کامل در سراسر کشور را تامین می کنیم و از سوی دیگر نیز خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران نیز امنیت کامل دارد. امروز صدها پرواز با امنیت کامل در آسمان ایران در حال انجام است و اخبار و اطلاعات نادرست نباید مبنای تصمیم گیری برای نهاد معتبری مانند AFC باشد.

مسعود سلطانی فر ادامه داد: ۴ روز پیش از اعلام این تصمیم از سوی AFC ، آنها نامه ای را به فدراسیون فوتبال درباره تامین امنیت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ارسال کردند که این نامه از طریق وزارت ورزش به عنوان نماینده دولت ظرف مدت یک ساعت پاسخ داده شد.  حتی روز جمعه ۲۷ دی ماه نیز که نامه محرومیت به دست ما رسید، بلافاصله نامه ریاست سازمان هواپیمایی کشور به AFC ارسال شد که در این نامه نیز قید شده بود، خطوط هوایی ایران از امنیت کامل برخوردار است.

وی ادامه داد: کمیته اجرایی AFC که ۲۴ عضو دارد و یکی از آنها مهدی تاج نماینده ایران در آن است، صورتجلسه ای را در این رابطه بدون تشکیل جلسه به صورت دست به دست در حال تدوین است که در این زمینه نماینده ایران مراتب اعتراض خود را به رئیس کمیته اجرایی و رئیس کمیته مسابقات AFC اعلام کرده است که هنوز این تصمیم جمع بندی نشده است. کمیته مسابقات AFC نظر ۲۴ عضو کمیته اجرایی این نهاد را خواسته که نهایتاً تا امروز بعدازظهر یا فردا مجموعه نظرات جمع آوری و جمع بندی آن به عنوان تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در همان تاریخ ۲۷ دی ماه فدراسیون فوتبال با تنظیم دو نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مراتب اعتراض خود را اعلام کرد و مهدی تاج نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی AFC نظر منفی خود را به مراتب بالاتر خود اعلام کرد. در همان روز نیز مکاتبه ای با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون آسیا صورت دادم و خواستار تجدید نظر این تصمیم AFC شدم و به تبع آن نیز رئیس کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای به رئیس کمیته المپیک آسیا مراتب اعتراض خود را اعلام کرد. همین امروز نیز نامه ای از طرف وزیر ورزش به شیخ سلمان ارسال شد و مراتب اعتراض ایران به AFC عنوان شد.

سلطانی فر ادامه داد: شب گذشته نیز مذاکره ای تلفنی با شیخ سلمان داشتم ، که در این مذاکره اشتباهاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در اخذ تصمیم اخیر خود مرتکب شده را تشریح کردم و واقعیت های موجود در ایران برای رئیس کنفدراسیون آسیا تشریح شد. منتظر هستیم تا ساعاتی دیگر یا نهایتا تا فردا از تصمیم نهایی AFC درخصوص محرومیت ایران از حق میزبانی خود باخبر شویم و با توجه به اینکه شیخ سلمان قول تجدید نظر در این تصمیم AFC را بیان کرد، فکر می کنیم مجموع اقداماتی که باید صورت می گرفته در این رابطه تاکنون صورت گرفته است.

وزیر ورزش تاکید کرد: مدیران ۴ باشگاه ورزشی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صبح شنبه نشستی مشترک در فدراسیون فوتبال برگزار کردند و متفق القول تاکید داشتند که از حق میزبانی خود باید استفاده کنند و هرگز اجازه نمی دهند که عزت و غرور مردم ایران در قبال این تصمیم ناعادلانه لکه دار شود. نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی و رسانه های کشور نیز با گرایش های مختلف طی ۴۸ ساعت گذشته همگی یکصدا، یک رویکرد و یک سمت گیری در قبال این تصمیم ناعادلانه AFC اتخاذ کردند و خواستار حفظ حیثیت، غرور و عزت مردم و نظامی جمهوری اسلامی بودند. امروز در فراکسیون ورزش نیز هم صدایی همه نمایندگان در راستای تصمیم اتخاذ شده بود.

وزیر ورزش ادامه داد:  قطعا همگی از حق طبیعی هواداران فوتبال ایران همراهی و دفاع خواهیم کرد و اگر به این حق نرسیم راه‌های دیگری وجود دارد که از طریق مراجع بین المللی مرتبط با ورزش پیگیری خواهد شد تا انتظار مردم کشور برآورده شود.

مسعود سلطانی فر در پایان گفت: با توجه به اینکه در ابتدا این تصمیم را باشگاهی از کشور کویت مطرح کرد که در ایران امنیت نیست از وزیر امور خارجه درخواست شد تا از طریق سفارت ایران در کویت و سفارت کویت در ایران این موضوع پیگیری و مراتب اعتراض اعلام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.