به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در اطلاعیه کمیته فرهنگی و کانون مشوقین و  هواداران پرسپولیس  آمده است:

ما هواداران پرسپولیس تصمیم اخیر کنفدراسیون مبنی بر این که بازی های نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان در کشور ثالث برگزار شود را تصمیمی متاثر از لابی‌ها و فشار های غیرورزشی  می دانیم و به آن اعتراض داریم.

آن چه مشخص است، این که  منشا این فشارها کشورهایی هستند که دشمنی و تقابل آن ها با مردم و ملت ایران امری انکارناپذیر است و متاسفانه نه تنها پای این مسایل سیاسی را به فوتبال باز کرده اند بلکه می کوشند کنفدراسیون را به عنوان مرجع اجرای عدالت و مساوات و جلوگیری از به انحراف کشیده شدن فوتبال، درگیر مطامع خاص خود کنند.

ما از آن کشورها توقع خاصی نداشته ایم و نداریم اما حیرت و اندوه فراوان ما از آن جهت است که شاهدیم با ابزار فوتبال و با به بازی گرفتن قدرت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مسیر گام بر می دارند.

جناب شیخ سلمان؛

انتظار ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که حافظ منافع همه اهالی فوتبال قاره باشد. فوتبال پدیده ای متعلق به همه ملت ها و به همه مردم دنیا است فارغ از آن که بعضی سیاستمداران با لابی های سیاسی و مالی خود چه خواسته ای را دنبال می کنند. فوتبال زبانی مشترک برای نزدیک کردن مردم دنیا با آداب و رسوم و زبان و باورهای مختلف است، نه محلی برای کینه توزی و انتقام جویی بعضی سیاستمدران که برای دستیابی به خواسته های خود، هیچ حد و مرزی قائل نیستند.

ما به خوبی می دانیم بحث امنیت در فوتبال برای شما و تشکیلات کنفدراسیون تا چه حد اهمیت دارد و شما شاهد بودید که در باشکوه ترین فینال لیگ قهرمانان آسیا که توجه فیفا را نیز به خود جلب کرد، نه تنها کوچکترین حادثه ای برای هیچ کس روی نداد که با شکوه ترین تصاویر برای فوتبال آسیا رقم زده شد تا جایی که مقام های کنفدراسیون چه در آن زمان و چه اخیرا در مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان به تقدیر از این میزبانی و شور هواداران پر طرفدارترین تیم اسیا پرداختند.

آقای سلمان؛

ایران از امن ترین کشورها در منطقه است. ما بر خلاف عربستان و برخی کشورها درگیر جنگ با کشوری دیگر نیستیم. همچنین نگاهی به روزگار مردم یمن و کودکان و زنان آن بیندازید و آن گاه قضاوت کنید که آیا قپفوتبال آسیا و کنفدراسیون به مسوولیت اجتماعی خود عمل کرده است یا که هیچ تصمیمی از کشور ناامن و ایجاد کننده ناامنی عربستان اتخاذ نکرده؟ آن گاه می خواهید ما را از برگزاری مسابقات در خانه محروم کنید؟ آیا ایران نسبت به برخی کشورها که هر آن تحت تاثیر حملات  قرار دارد ناامن تر است؟

جناب سلمان

ما هواداران همان تیمی هستیم که کنفدراسیون بارها آن را پرتماشاگرترین و پربیننده ترین تیم آسیا خوانده است و از هواداران ان در مراسم برترین های اسیا به واسطه کارهای خیریه تقدیر کرده است.

آقای سلمان؛

کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از این با پذیرش خواسته بی منطق عربستان سعودی ما را از تماشای بعضی بازی های تیم محبوبمان در ایران محروم کرده است آیا اکنون صرفا برای پذیرش خواست آن ها و‌دیگران قصد دارید که هم ما را از تماشای بازی های فوتبال قاره ای و فوتبال قاره را از حضور پرشور ما محروم کنید؟

ما حتی در آن شرایط نابرابر و به رغم چندین‌ بازی در کشور ثالث خود را به فینال آسیا رساندیم و زیباترین صحنه ها را در ورزشگاه ازادی تهران کمال امنیت و آرامش برای آسیا رقم زده ایم ولی حالا می شنویم ما، تیم محبوبمان و دیگر نمایندگان فوتبال ایران قرار است قربانی خواسته های بعضی کشورهای صاحب قدرت‌و نفوذ در کنفدراسیون فوتبال شوند.

اکنون نه فقط پای حق مردم ایران که پای شرافت فوتبال آسیا در میان است. امیدواریم روح فوتبال بیش از این اسیب نبیند و لابی ها  آن را آلوده نسازد.

آقای سلمان؛

در پایان می گوییم حتم‌بدانید اگر این تصمیم غیرورزشی مبنی بر محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی اجرایی  شود قطعا پاسخ قاطع خواهیم داد و انوقت با کناره گیری تیم های ایرانی، لیگ قهرمانان به لیگی بی اعتبار و کم تماشاگر مبدل خواهد شد. ایا می دانید در چه مسیری گام برمی دارید و چگونه کاملا به ناحق ما عاشقان پرسپولیس را از لذت حمایت از تیم محبوب مان محروم می کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.