«میشل عون» رئیس جمهور لبنان از وزیر دفاع، کشور و فرماندهان امنیتی این کشور خواست تا با آشوب و ناآرامی به وجود آمده در پایتخت این کشور مقابله کرده و از اموال خصوصی و عمومی محافظت کنند.

از سوی دیگر «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان نیز به ناآرامی‌ها در بیروت واکنش نشان داد و تأکید کرد که درگیری‌، آتش زدن و اقدامات خرابکارانه در بیروت، اقدامی مشکوک و مردود بوده و نیروهای امنیتی و نظامی باید از پایتخت حمایت کرده و باخرابکاران و نفوذی‌ها مقابله کنند.

وی هشدار داد: «بیروت عرصه‌ای برای مزدوران و سیاست‌های تعمدی برای از بین بردن تظاهرات مسالمت‌آمیز ملت نخواهد شد.»

صدها نفر امروز با تجمع در برابر پارلمان لبنان تلاش کردند که وارد محوطه پارلمان شوند. این معترضان به خودروهای نیروهای امنیتی حمله کرده و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از خودروهای  آب پاش کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، صلیب سرخ لبنان شنبه شب اعلام کرد که تا این لحظه ۷۵ نفر در درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان، زخمی و راهی بیمارستان شده‌اند.

لبنان از هفدهم ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ (۲۸ مهر) صحنه اعتراضات مردمی است که خواستار مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی هستند.

«حسان دیاب» ۲۸ آذر ماه  با ۶۹ رأی مأمور به تشکیل دولت لبنان شد و پیش‌بینی کرد ظرف شش هفته این اقدام را انجام خواهد داد، اما رایزنی‌هایش طی هفته‌های گذشته پیشرفت قابل ماحظه‌ای نداشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.