به گزارش العهد، سعد حریری نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در واکنش به درگیری‌های شدید میان اغتشاشگران و نیروهای امنیتی در بیروت گفت: درگیری، آتش سوزی و اقدامات خرابکارانه در مرکز بیروت، جنون آمیز و مردود و تهدید کننده ثبات داخلی است.

وی افزود: این تبعات وخیمی به دنبال خواهد داشت. بیروت جایی برای اقدامات خرابکارانه نخواهد بود. نیروهای امنیتی به نقش خود در مقابل قانون شکنان و نفوذی‌ها عمل کنند.

همزمان میشل عون رئیس جمهور لبنان هم از وزیران دفاع و کشور و فرماندهان امنیتی خواست که امنیت تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را تأمین کنند و مانع اقدامات هرج و مرج طلبانه شوند و سلامت اماکن دولتی و خصوصی را تأمین کنند.

این در حالی است که منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که در درگیری‌های مقابل پارلمان این کشور میان معترضان و نیروهای امنیتی شماری از نیروهای امنیتی این کشور زخمی شده اند.

در این درگیری‌ها و درگیری‌های مناطق دیگر لبنان تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده اند که ۶۰ نفر در محل مداوا شده اند. تیم‌های صلیب سرخ لبنان وارد عمل شده و زخمی شدگان را به بیمارستان‌های بیروت منتقل کرده اند.

نیروهای امنیتی اعلام کرده اند که کسانی که دست به اغتشاش می‌زنند را بازداشت خواهند کرد.

همزمان رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که ارتش لبنان اقدام به اعزام نیروهای کمکی به اطراف پارلمان با ادامه درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی کرده است.

درگیری‌ها زمانی شروع شده است که معترضان به نیروهای ضد شورش با سنگ و آهن و بمب‌های آتشزا و کندن درختان اطراف پارلمان، یورش بردند.

نیروهای امنیتی در اطراف پارلمان از گاز اشک آور و ماشین آبپاش علیه تظاهرات کنندگان استفاده کردند.

همزمان اداره امنیت داخلی لبنان از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست که از اغتشاشگران از بیم سلامت خود دور شوند.

در نبطیه هم معترضان به نیروهای امنیتی که مانع بستن راهی از سوی آنها شده بودند، حمله ور شدند.

النشره گزارش داد که معترضان به سوی بانک دریای مدیترانه بمب آتشزا پرتاب کرده اند که ساختمان دچار حریق شده است و بیم سرایت آتش سوزی به منازل مجاور آن می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.