محمد رستگاری در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران درباره سرانجام منشایابی بوی نامطبوع تهران، اظهار کرد: درحال حاضر چهار جلسه کارگروه شناسایی منشا بوی نامطبوع تهران برگزار شده است اما ما هنوز درباره علت این بو به قطعیت نرسیده‌ایم.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از دانشگاه‌های مختلف درخواست همکاری کرده‌ایم، تصریح کرد: تعدادی از دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقات و آزمایش‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست و شهرداری تهران تکالیف اجرایی دارند.

رستگاری افزود: شهرداری تهران نسبت به خرید دستگاهی برای کمک به شناسایی منبع بو اقدام کرده است و اداره محیط زیست استان نیز یکی دو دستگاه ثابت را برای شناسایی منبع بو نصب کرده است.

وی با بیان اینکه قرار است یک ایستگاه هواشناسی در محل آرادکوه نصب شود، گفت: این اقدامات در شناسایی منبع بو به ما کمک می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ادامه داد: هر زمان که جهت باد در تهران از جنوب به شمال بوده، بوی نامطبوع در سطح شهر پخش شده است. این نشان می‌دهد که کانون بوی نامطبوع در جنوب تهران است ولی برای رسیدن به قطعیت  به آزمایش‌های بیشتری نیاز داریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.