متاسفانه کاندیداهای انتخابات مجلس با هزینه های چند صد میلیونی اقدام به نصب بنر و بیلبوردهای بزرگ و ساخته شده از جنس خارجی، نسوز و غیرقابل برش و مقاوم در برخی شهرها می کنند یا شام، ناهار یا اقلام و کالا در بین مردم توزیع می کنند و تبلیغاتی از این نوع را دنبال می کنند. نگاهشان هم این است که برای ورود به مجلس باید به هر شکلی پول خرج کرد در حالیکه استدلالی نادرست و حتی غیرقانونی است.

آیا کسی از آنها می‌پرسد وقتی درآمدتان ۴ میلیون تومان است یا شغلی آزاد و معمولی دارید و یا حتی ارثی هم به شما تعلق نگرفته است این همه هزینه تبلیغات را از کجا تامین می کنند؟

متاسفانه انتخابات در ایران درحال تبدیل شدن به یک تجارت و بیزینس برای برخی افراد است، اسپانسرها و حامیانی که در ایام انتخابات به میدان می آیند و از برخی کاندیداها حمایت می کنند و انتخابات را به این سمت و سوی غلط سوق می دهند. 

فراموش نکنیم، افرادی که از طریق رانت به مجلس می روند، به جای اینکه وکیل ملت باشد، مزدور سرمایه داران می شود که هم باید هزینه های انتخاباتی را به آنها برگرداند هم زمینه را برای سرمایه گذاری و اعمال رانتی آنها فراهم کند.

باید از ورود چنین افرادی که جای کارآمدان و دلسوزان را می گیرند به پارلمان جلوگیری شود. در همین راستا باید مسئولان نظارتی و رده بالا درباره این مسئله فکری اتخاذ کنندو با قوانین محکم و سختگیرانه جلوی ورود پول کثیف و آدم های رانتی به انتخابات گرفته شود، در مرحله بعد مردم با حضور در انتخابات و آگاهی کامل از کاندیداها دست به انتخاب و رای دادن کنند.

صداوسیما نیز می توان به این مسئله ورود پیدا کند و آگاهی‌هایی را به مردم درباره نامزدهای انتخابات ارائه بدهد. به طور مثال به مردم بگوید کاندیداهایی که شام می دهند یا بیش تر از صد میلیون هزینه تبلیغات می کنند را تحریم کرده و  به آنها رای ندهید. این افرادی هنگامی که به مجلس راه پیدا می کنند حامی شما نخواهند بود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.