«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه در دیدار با کهنه سربازان روس گفت بهتر است که اجازه داده نشود دوره‌هایی که یک فرد می‌تواند رئیس جمهور روسیه باشد نامحدود باشد.

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، وی در ادامه گفت: «زمانی که موضوع به دوره‌های ریاست جمهوری می‌رسد، من درک می‌کنم که این موضوع به نگرانی‌های مردم برای ثبات در جامعه، در کشور و روابط خارجی گره خورده است.»

پوتین پیشتر نیز در سخنرانی در پارلمان این کشور درباره تغییر قانون اساسی روسیه، تأکید کرده بود که یک فرد فقط باید بتواند برای دو دوره رئیس جمهور باشد.

وی در این سخنرانی که روز چهارشنبه برگزار شده بود  پیشنهاد ممنوع شدن انتصاب افراد دارای تابعیت مضاعف در سمت‌های ارشد کشور را داد. 

پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفته بود: «این مؤلفه‌ها باید برای نامزدهای ریاست‌جمهوری حتی از این هم سختگیرانه‌تر باشد. من پیشنهاد می‌کنم که الزامی رسمی تعیین شود که ذیل آن کسانی بتوانند نامزد ریاست‌جمهوری شوند که برای دستکم ۲۵ سال در روسیه اقامت دائمی داشته و نه فقط در دوره انتخابات، بلکه در هیچ‌برهه‌ای پیش از آن هم هیچ‌گونه شهروندی یا اقامت دائمی خارجی نداشته باشند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.