محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و امضای تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه امکان تشکیل تعاونی‌های جوانان برای نخستین‌بار در کشور محقق شد.

وی ادامه داد: موضوعات این تفاهم‌نامه مبنی بر حوزه تعاونی جوانان، برای نخستین بار است و از طریق کمک‌های فنی و اعتباری این وزارتخانه و با کمک سه بانک و مؤسسه اعتباری فعال خواهد شد که این مدل برای اولین بار از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد

تندگویان گفت: بخش دوم این تفاهم نامه مربوط به خدمات بخش مسئولیت به کارگران جوان با کمک بهره‌گیری از ظرفیت مراکز مشاوره ازدواج و خانواده است.

وی با تاکید بر جوان‌گرایی در بدنه دولت، افزود: جوان‌گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نحو مناسبی انجام شده و از این بابت از دکتر شریعتمداری تشکر می‌کنم. بنده با حمایت دکتر شریعتمداری برای اولین بار سمت دولتی گرفتم و در حال حاضر هم در وزارتخانه متبوع وی در انتصاب جوانان بسیار عملیاتی عمل می‌شود.

معاون امور جوانان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع وام ازدواج پرداخت و افزود: متأسفانه با وجود افزایش وام و به روز کردن پرداخت تسهیلات ازدواج در دو سال اخیر، امر ازدواج در کشور افزایش نداشته است.

تندگویان تصریح کرد: افزایش وام ازدواج آسیب‌های دیگر از جمله خرید و فروش وام ازدواج که قبلاً وجود نداشت را ایجاد کرده و دریافت وام دختران زیر ۱۵ سال را ۴ برابر افزایش داده است همچنین میانگین سن ازدواج هم رو به افزایش رفته است که می‌طلبد قانونگذار به این موارد توجه کند.

معاون امور جوانان توضیح داد: حرف ما این نیست که به زیر ۱۵ سال وام تعلق نگیرد بلکه می‌گوئیم حق آنها تا ۱۸ سالگی محفوظ بماند تا بتوانند خودشان از وام استفاده کنند زیرا به صورت قانونی تا ۱۸ سالگی نمی‌توانند افتتاح حساب داشته باشند و از وام استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.