«کاظم الصیادی» در گفت و گو با السومریه نیوز» گفت که سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش برای فرار از مشکلات داخلی است و تهدید عراق توسط مافیایی انجام می شود که بر تصمیم های سیاسی آمریکا چنبره زده است.

او با اعلام اینکه بسیاری از مردم آمریکا مخالف تصمیم های ترامپ هستند تاکید کرد که رییس جمهور این کشور به هیچ وجه حق مصادره وجوه عراق در بانک های آمریکایی که شامل ۳۵ میلیارد دلار اوراق قرضه است را نخواهند داشت.

این نماینده مجلس گفت که عراق امروزی دیگر آن عراق دیروزی نیست و ما متحدان فراوانی مانند چین و روسیه و کشورهای اروپایی داریم که می توانیم توافق های طولانی مدت با آنها منعقد کنیم.

الصیادی افزود که اعمال مجازات های یک جانبه آمریکا ضد عراق پس از آن مطرح شد که ما حمله تروریستی اخیر و همچنین نقص حاکمیت ملی عراق را از سوی این کشور محکوم کردیم.

وی ادامه داد که سیاست تهاجمی ترامپ گواهی بر ناکامی و تلاش او برای صدور بحران های داخلی آمریکا به خارج از این کشور است.

نماینده مجلس عراق تاکید کرد که سیاست رییس جمهور آمریکا در رویکرد با توفق هسته ای ایران، نقض حاکمیت عراق و تهدید مداوم کشورهای مختلف دامن ترامپ را خواهد گرفت و او را به بزرگترین بازنده انتخابات آینده این کشور تبدیل خواهد کرد.

دونالد ترامپ به دنبال تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق در مجلس این کشور در چند مرحله تهدید کرد که عراق را تحریم خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.