به گزارش پایگاه الجزیره، این پیام پنتاگون حدود ۶ هفته بعد از آن اعلام می‌شود که سه تن در تیراندازی یک دانشجوی افسری عربستانی در محل پایگاه پنساکولا متعلق به نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا کشته شدند.

در پی این رخداد، پنتاگون تمامی آموزش های میدانی و پروازی را برای ۸۵۰ دانشجوی عربستانی این پایگاه متوقف کرد.

جاناتان هافمن، سخنگوی ارشد وزارت دفاع آمریکا به تازگی گفت: مقام‌های آمریکا احتمالا اعلامیه‌ای را درباره از سرگیری آموزش این دانشجویان عربستانی منتشر خواهد کرد.

او در یک کنفرانس به خبرنگاران گفت: ما مشتاق هستیم که در روزهای آینده این برنامه را دوباره به حالت قبل برگردانیم.

وی افزود: وزارت دفاع آمریکا یک سری فرآیندهای مضاعف بررسی را برای دانشجویان خارجی افسری و همینطور افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های آمریکایی اعلام خواهد کرد.

طی چند روز آتی مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا قرار است به پایگاه محل تیراندازی مذکور برود و رهبران این پایگاه را درباره تقویت فرآیندهای بررسی سوابق پرسنل نظامی خارجی و تغییر در رویه‌های امنیتی از جمله رویه‌های امنیت فیزیکی در پایگاه‌های آمریکا قرار دهد.

ویلیار بار، دادستان کل آمریکا روز دوشنبه این تیراندازی را اقدامی "تروریستی" خواند و گفت: ۲۱ دانشجوی عربستانی اخراج شده به این خاطر بوده که تحقیقات نشان داد این افراد یا در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های افراط گرانه یا ضد آمریکایی اشاعه دادند و یا تصاویر هرزه نگاری از کودکان داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.