به گزارش شبکه سعودی العربیه بعد از هشت سال رهبر ایران خطبه نماز جمعه را می‌خواند. این مساله درحالی است که سردار سلیمانی توسط آمریکا ترور شده است و هواپیمای اوکراینی سرنگون و ۱۷۶ تن کشته شده‌اند.

این شبکه سعودی در ادامه نوشت: آخرین باری که رهبر ایران شخصا خطبه نماز جمعه را خواند سال 2012 و در پاسخ به بیانیه باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا بود؛ زمانی که اعلام کرد تمام گزینه ها در رابطه با برنامه هسته ای روی میز است.

این شبکه همچنین می نویسد: رهبر ایران در آن زمان در پاسخ به رئیس جمهور وقت آمریکا گفت که تهدید به جنگ برای آمریکایی ها هزینه هایی ده برابری به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است که رسانه‌های ایرانی انگیزه رهبری برای امامت نماز جمعه در این هفته و همچنین موضوع خطبه را اعلام نکرده‌اند.

روزنامه الشرق الاوسط نیز در گزارشی نوشته است که رهبر ایران پس از هشت سال امروز امامت نماز جمعه را برعهده می گیرد و در آن خطبه می‌خواند.

روزنامه ایلاف نیز در این باره نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران که معمولا امامت نماز جمعه را به دیگر علمای دین می سپرد، امروز شخصا امامت نماز جمعه را برعهده دارد.

این رونامه می‌نویسد: آخرین باری که رهبری ایران امامت نماز جمعه را برعهده داشت سال 2012 و در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، زمانی که بحران بین المللی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران تشدید شده بود.

پایگاه خبری صدی البلد نیز در گزارشی مشابه به گزارش العربیه، با اشاره به اتفاقات اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی نوشت که رهبر ایران بعد از هشت سال امروز شخصا امامت نماز جمعه را برعهده دارد.

پایگاه خبری العین نیز در گزارشی با اشاره به اتفاقات اخیر ایران نوشت که مقام معظم رهبری بعد از هشت سال امروز امامت نماز جمعه را برعهده دارد و به حوادث اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی هم اشاره کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.