سازمان عفو بین الملل به دلیل استفاده از یک نرم افزار جاسوسی از سوی یک شرکت صهیونیستی علیه یکی از کارکنانش شکایت کرده و به کارمندان خود در سراسر جهان هشدار داد که هدف جاسوسی رژیم صهیونیستی هستند.

ایتای مک، وکیل سازمان عفو بین الملل در این باره گفت: «شرکت ان‌اس‌او رژیم صهیونیستی از نرم افزاری علیه یکی از کارکنان ما استفاده کرده است که پیش از این رسانه‌ها در بسیاری از گزارش‌های خود گفته اند این نرم افزار در واقع سیستمی است که برای نقض حقوق فعالان حقوق بشر، دیپلمات‌ها، وکلای حقوق بشر و روزنامه نگاران استفاده شده و این به منزله یک زلزله است.»

وکیل سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: «با تلاش برای حمله به این کارمند پیام من به تمامی فعالان حقوق بشر در سراسر جهان این است که شما یک هدف محسوب می‌شوید.»

گیل ناوه، سخنگوی سازمان عفو بین الملل هم گفت: «ما ناامید شده‌ایم. ما باید ببینیم که دادگاه چه تصمیمی خواهد گرفت و درباره این پرونده چه حکمی صادر خواهد کرد. امیدواریم که دادگاه مجوز شرکت ان‌اس‌او را لغو کند.»

سخنگوی سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: «دادگاه باید این کار را انجام دهد. دادگاه همچنین باید این موضوع را تضمین کند که نظارتی درست بر روی اقدامات شرکت ان‌اس‌او و به طور کلی درباره امنیت اسرائیل و معاملات تجاری نظامی داشته باشد.»

شرکت ان‌اس‌او یک شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی است که در رابطه با ساخت نرم افزار‌ها و دیگر ابزار‌های جاسوسی فعال است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.