حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه) در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی، گفت: یک فرمانده نظامی ما به دست آمریکایی ها ترور می‌شود واثر این شهادت در کل منطقه و جهان جلوه دارد.  

وی تاکید کرد: اینجا بانک مرکزی است و این شهادت حتی در قیمت ارز، نفت، بورس و همه بازارهای مالی دنیا اثر گذاشت و از نظر روانی، فکری و سیاسی کل منطقه را تحت تاثیر قرار داد. اینکه مردم مسلمان از کشمیر تا آفریقا همدردی کنند حادثه کم نظیری است که قدرت نظام را نشان می‌دهد که یک انسان خدوم و نقش‌آفرین در منطقه چگونه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* کمتر کشوری است که در برابر آمریکا بتواند صریحا اعلام کند و یک پایگاه مهم منطقه ای آن را زیر موشک باران قرار دهد. اینکه در مقام عمل یک پایگاه آنها را نیمه شب بلرزانیم و پنتاگون را برای ۲۴ ساعت در برابر این حادثه بیدار نگه داریم و ناچار کنیم آنها را تا از تهدیدشان عقب بنشینند، بسیار مهم است.

* {با اشاره به تهدید ترامپ مبنی بر هدف قرار گرفتن ۵۲ نقطه در کشور}: وقتی ما تهدید کردیم، لحن و برنامه آنها تغییر یافت و صریحا عقب نشینی کردند.

* در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی یک نفر نبود در کشور که از حادثه داغدار نباشد و اظهار همدردی نکند. ملت ایران یک ملت عادی نیست که به سادگی بشود این ملت را در برابر اهدافی که دشمن دارد از مسیرشان منحرف کرد، البته در میدان مبارزه و جنگ زخمی شدن و سختی و مشکلات طبیعی است، یک ابر قدرتی مقررارت بین المللی را زیرپا گذاشته و رسما اعلام کرده من می‌خواهم با این نظام و مردم بجنگم و آنها را تسلیم کنم.

*کاری که آمریکا در این مدت انجام داده، برای دنیا نشان داد که برنامه‌ریزی آنها کاملا غلط بوده است، رئیس جمهور آمریکا به تعدادی از سران کشروها گفته بود با طرح جدید تحریم، نظام ایران ۳ ماه بیشتر مقاومت نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.