به گزارش تارنمای هیل، ترامپ در صفحه توییتری نوشت: "دوباره شروع می‌کنیم، نمایندگان دموکرات با کمک فریب و دروغگویی هرگز نمی‌توانند کاری به جلو ببرند. 

ترامپ در پیامی دیگر با زبانی کنایه آمیز تاکید کرد که قرار بود همه این کارها (فرآیند استیضاح) توسط مجلس نمایندگان انجام شود، نه مجلس سنا! 

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه به قطعنامه‌ای رای مثبت دادند که به موجب آن، پرونده استیضاح ترامپ با سازوکار تعریف شده، به سنای آمریکا ارسال می‌شود. 

این قطعنامه پس از آن تصویب می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را در دو موضوع "سوء استفاده از قدرت" و "جلوگیری از عدالت" به منظور اخلال در کار کنگره گناهکار تشخیص و به استیضاح او رای دادند. 

روند استیضاح ترامپ پس از افشای تماس تلفنی او با ولودومیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین و فشار بر او برای تحقیقات درباره جو بایدن نامزد رقیب در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. به دنبال این افشاگری تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از مجموع ۴۳۵ نفر، به استیضاح ترامپ رای دادند. 

پس از آن با توجه به سازوکار نا مشخص سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان حامی ترامپ قرار دارد، رییس مجلس نمایندگان از ارسال پرونده استیضاح به سنا برای تشکیل محکمه خودداری کرد. 

خواسته دموکرات‌ها این بود که سنای آمریکا باید برخی از حلقه‌های نخست ماجرای "اوکراین گیت" را برای ادای شهادت فرابخواند که یکی از آن‌ها جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ترامپ است. 

با گذشت نزدیک به ۲ ماه، پلوسی صبح چهارشنبه هفت نفر از اعضای مجلس نمایندگان را به عنوان دادستان‌های این پرونده معرفی کرد که آدام شیف رییس کمیته اطلاعات و جرالد ندلر رییس کمیته قضایی این مجلس جزو آنان هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.