عبدالمهدی روز چهارشنبه در نشست کابینه گفت که همه این زیان‌ها و اوضاع و احوال کنونی به دلیل ادامه دولت موقت و عدم معرفی دولت جدید به عنوان جانشین دولت وی رقم خورده است.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق افزود که رییس جمهوری و پارلمان موظفند برای حل بحران دولت سریع دست به کار شوند.

عبدالمهدی تاکید کرد که دولت وی نمی‌تواند بیشتر از این ادامه کار دهد، بنابراین باید هر چه زودتر نخست وزیر جدید معرفی شود.

وی با اعلام اینکه دولت وی در برقراری و ایجاد روابط مثبت با همه کشورهای جهان موفق بوده است گفت که همه باید به قوانین احترام بگذارند و در صورت عدم رعایت قانون اساسی هیچ موفقیتی در تحقق مطالبات حاصل نمی‌شود. 

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق با بیان اینکه اوضاع کنونی کشور پیچیده است و اعتراض‌ها اثرهای مثبت و منفی برجا گذاشته است تصریح کرد که عراق هنوز هم قوی است و بحران‌ها را می‌توان برطرف کرد.

عادل عبدالمهدی آذر ماه گذشته به دنبال اوج گیری اعتراض‌های مردمی در استان‌های مرکزی، جنوبی و شرقی عراق از سمت خود استعفا کرد و دولت وی تا زمان معرفی نخست وزیر جدید عهده دار پیشبرد امور شد.

با وجود پایان مهلت قانونی، هنوز نخست وزیر جدید عراق به علت اختلاف‌های سیاسی در میان مسوولان، نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی عراق معرفی نشده است.

عراق این روزها با چالش‌های مختلف و پیچیده سیاسی، امنیتی و اجتماعی مواجه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.