یک منبع آگاه در شرکت پتروشیمی خراسان شامگاه سه شنبه در این باره گفت: تولید در این شرکت از اوایل هفته جاری متوقف شده است که بر اساس اعلام مسوولان مربوط، گاز این شرکت، به مدت یک هفته، یعنی تا روز جمعه قطع خواهد بود.

وی افزود: از روز شنبه، با وصل مجدد گاز این شرکت، سایت صنعتی راه اندازی و تولید برقرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی از این فرصت استفاده کرده و با توقف تولید نسبت به تعمیرات جزیی برخی بخش های خود اقدام کرده است.

براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه کدال بورس هم پتروشیمی خراسان، تمام فعالیت های خود را از ۲۱ دیماه متوقف کرده است.

قطع گاز پتروشیمی برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین گاز مشترکان خانگی، انجام شده است.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی خراسان، این شرکت در ۹ ماهه امسال با فروش ۱۰ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال محصولات خود در زمره شرکت‌های پرفروش کشور قرار گرفت.

حسین شفیعی اظهار داشت: امسال با رشد ۶۰ درصدی فروش تولیدات خود توانستیم رکورد بی سابقه فروش محصولات را در تاریخ این شرکت به ثبت برسانیم.

وی افزود: با وجود تحریم ها که به شدت در مبادلات ارزی تاثیرگذار بوده، توانسته ایم ۶۵ درصد تولید محصول اوره و ملامین خود را به کشورهای هدف صادر کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: در این بازه زمانی ۲۷۳ هزار تن آمونیاک، ۴۷۴ هزار تن اوره و ۱۶ هزار تن کریستال ملامین در این شرکت تولید شده است.

مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در ۱۷ کیلومتری شرق بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.