محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم پاسداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهید او در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت رسیدن این شهیدان در عراق، خاطر نشان کرد: یکبار دیگر واقعه کربلا در عراق تکرار شد و وفاداران به امام حسین (ع) از عراق و ایران در کنار یکدیگر شهید شدند.

وی ادامه داد: مسیری که شهیدان سلیمانی و ابومهدی پیمودند ادامه همان مسیر امام حسین(ع) بود. همانطور که در اربعین ملت‌های ایران و عراق در کنار یکدیگر این مراسم با شکوه را برگزار می‌کنند، این بار نیز شهادت دو قهرمان مبارزه با تروریسم و مدافع اسلام و قرآن پیوند ملت های ایران و عراق را مستحکم تر کرد. این موضوع اثبات می کند رابطه ما با عراق رابطه دخالت در امور یک دیگر نبوده و بر اساس دوستی و برادر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: این واقعه نشان داد که برخلاف ادعای برخی مبنی بر دخالت ایران در امور عراق، ما خواهان استقلال و عزت عراق هستیم و به دنبال آن هستیم که ملت عراق از سرافراز ترین ملت‌های منطقه باشد و این را با خون شهید عزیزمان به اثبات رساندیم.

رضایی گفت: جبهه مقاومت امروز بیش از گذشته تقویت شده است زیرا امروز ملت های محور مقاومت بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده‌اند و در انتقام گرفتن هم اقداماتی خواهند کرد و تا اخراج سربازان و نظامیان آمریکا از منطقه فعالیت‌های جبهه مقاومت اسلامی همچنان ادامه خواهد داشت.

جلوه قدرت جمهوری اسلامی در سیمای جبهه مقاومت نمایان شده است

همچنین دریادار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حاشیه مراسم پاسداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرتمند است و این قدرت قابل مقایسه با قدرت های باطل دنیا نیست، گفت: امروز جلوه خاصی از قدرت جمهوری اسلامی در سیمای جبهه مقاومت نمایان شده است.

فدوی تاکید کرد: در یک نمونه مشاهده کردید که یمنی ها به چه سرعتی به این قدرت رسیدند. دعوای میان جبهه حق و باطل تمام شدنی نیست، خدا وعده داده است که در این بین پشتیبان جبهه حق است.

مردم ما یکپارچه خواستار مقابله با آمریکایی‌ها هستند

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه، در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی، گفت: وقتی پیکر سردار را به کشور آوردند در پنج شهر اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان تشییع شد و ۲۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و بقیه ۸۰ میلیون ایران نیز داغدار این حادثه بزرگ شدند.

همچنین بنابر گزارش مهر، وی افزود: این پیام بسیار روشنی برای آمریکایی‌ها است که مردم ما یکپارچه خواستار مقابله با آمریکایی‌ها هستند و از ما پاسداران می‌خواهند مثل قاسم سلیمانی عمل کنیم و آمریکا را در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها شکست بدهیم.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: به فضل الهی و برکت خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس این کار را با استحکام خواهیم کرد.آینده منطقه، آینده‌ای عاری از آمریکایی‌ها و نیز استقلال ملت‌ها و کشورهای بزرگ منطقه خواهد بود، به فصل الهی انتهای این مسیر اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی و حاکمیت مردم فلسطین خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.