به گزارش رسانه‌های سوری، فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز به مناسبت هفتمین روز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ایران و همراهان مبارزش مراسم بزرگداشتی در دمشق برگزار کرد.

 

 

بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست‌جمهوری سوری طی سخنانی در این مراسم با اشاره به مبارزه شهید سلیمانی با ظلم و تجاوز و اشغالگری گفت: فلسطین و آزادی مردم فلسطین از ظلم و بردگی عشق شهید سلیمانی و هدف والای او بود.

محمد عبدالوهاب معاون وزیر دفاع سوریه نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: ریشه مقاومت با شهادت سپهبد سلیمانی مستحکم تر خواهد شد و با روندی شدیدتر علیه دشمن صهیونیستی و حامیانش ادامه می یابد.

وی افزود: اشغالگری و تروریسم در قوانین بین المللی محکوم است و حق ما است که با تمام امکانات خود برای پایان دادن به اشغالگری و نابودی تروریسم بجنگیم.

احمد بدرالدین حسن مفتی سوریه طی سخنانی در این مراسم گفت: شهید سپهبد سلیمانی قهرمانی است که در دل‌ها جاویدان است.

جواد ترک آبادی سفیر کشورمان در دمشق نیز با ضمن برشمردن دلاوری‌های شهید سلیمانی و جایگاه سوریه در قلب او گفت: وجود همیشگی او در خط مقدم نبرد در سوریه به منزله پیام عشق و محبت به دولت و ملت سوریه بود.

حسن حسن رئیس اداره سیاسی ارتش سوریه نیز در جمع خبرنگاران گفت:شهادت شهید سلیمانی یک  عادی نیست، بلکه موضوع کینه و نفاق آمریکا برای خدمت به رژیم صهیونیستی است.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.