"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت راه های ارتباطی روستاهای استان کرمان در پی بارش باران و برف اظهار کرد: در شهرستان رودبار جنوب راه ارتباطی چند روستا باز شده اما هنوز ۳۹ روستای این منطقه دچار قطع ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان برق یک روستا قطع شده است تصریح کرد: به دلیل حجم بالای سیلاب نمی شود در این منطقه فعلا کار انجام داد در حالی که همه دستگاه ها بسیج شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به وضعیت سیلاب در شهرستان قلعه گنج نیز اشاره و بیان کرد: در شهرستان قلعه گنج نیز راه ارتباطی شش روستا همچنان قطع است و به دیگر روستاها دسترسی داریم.

سعیدی افزود: آب شهر قلعه گنج که خط لوله آن آسیب دیده و قطع شده بود، تا ظهر امروز وصل می شود.

۱۱:۲۰ وی با اشاره به بارش سنگین برف در شهرستان های بافت و رابر بیان کرد: در شهرستان رابر مشکلی وجود ندارد و راه ها باز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در شهرستان بافت همچنان راه ارتباطی ۴۰ روستا مسدود است و در ۱۰ روستا قطعی برق را داریم که دستگاه ها در حال تلاش برای حل مشکل هستند.

۱۰:۴۰ "احسان عراقی‌زاده" معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت راه‌های شمال استان پرداخت و گفت: همه راه‌های اصلی و فرعی شمال استان باز هستند و تردد در آنها جاری است اما چند راه روستایی در شهرستان رابر و بافت به صورت موقت مسدود هستند و این مهم طبیعی می‌باشد زیرا بارندگی‌ها در این مناطق ساعت ۴ صبح امروز به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: حجم بارندگی در دو روز اخیر زیاد بود و برای بازگشایی راه‌های روستایی و کوهستانی باید دستگاه‌های سنگین همچون بولدوزر و گریدر به این مناطق منتقل کنیم و سعی می‌کنیم تا فردا جاده‌های روستای را بازگشایی کنیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان از مسدود بودن ۲۰ درصد راه‌های روستایی در شمال استان خبر داد با اشاره به میزان خسارات وارده طی بارندگی‌های چند روز اخیر به راه‌ها سخن به میان آورد و اظهار کرد: در مناطق شرقی استان از جمله ریگان، فهرج، نرماشیر و بم خسارت زیادی به جاده‌ها وارد شده است مخصوصا جاده‌های روستاهای و فرعی خسارت دیده‌اند که این خسارات شامل تخریب آب‌نماها، آب شستگی کناره‌های پل و شانه‌های راه‌ها، تخریب پشت پل‌ها در این مناطق زیاد بوده است که میزان خسارت بزودی اعلام می‌شود.

۱۰:۲۶ "احسان شاهرخی" معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان کرمان در پی بارندگی های دو اخیر در استان گفت: بارندگی در جنوب استان کرمان قطع شده است و اکنون در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده و بازسازی راه‌هایی که براثر سیلاب و بارندگی‌ها خرابی داشته‌اند، هستیم.

وی با بیان این مطلب که بیشتر راه‌های روستایی خالی از سکنه مسدود است، تصریح کرد: راه‌های روستایی جنوب استان کرمان که دارای سکنه بوده اند، تقریبا باز شده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان بیان کرد: حدود ۱۵ میلیارد تومان به راه‌های جنوب استان کرمان در اثر جاری شدن سیل و بارش های دو روز گذشته خسارت وارد شده که در حال برآورد دقیق میزان این خسارات هستیم.

وی با بیان این مطلب که دقایقی پیش محور «رودبار - ایرانشهر» در حوزه جنوب استان کرمان باز شده است، اظهار کرد: مسیر «قلعه‌گنج – رمشک» نیز باز شده است و فقط چند راه روستایی این محدوده مسدود هستند که منتظریم آب فروکش کند تا آنها را نیز بازگشایی کنیم.

شاهرخی عنوان کرد: همه راه‌های اصلی و فرعی جنوب استان کرمان به جزء آب نماهای مسیر رودبار به کهنوج و رودبار به قلعه‌گنج در قسمت مظفرآباد و بیژن آباد و آب سرودئیه مسدود هستند و این مسیرها تا فروکش کردن آب هلیل رود باز نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر خسارات وارده به ابنیه فنی و جسم راه است همچنین برخی پل‌ها ۱۰ درصد و تا ۱۰۰درصد تخریب شده‌اند ضمن آنکه پل محور جاسک نیز صورت صد درصدی تخریب شده است و مابقی مسیرها دارای تخریب‌ها کمتری بوده اند.

شنبه ۲۲:۲۵ / مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: از ۳۶۳ روستا در ۹ شهرستانِ درگیر باران و برف در استان کرمان، راه ارتباطی ۲۲۹ روستا مسدود است.

"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت راه های ارتباطی روستاهای استان کرمان در پی بارش باران و برف اظهار کرد: شدت بارش باران و برف و وقوع سیلاب، در حال حاضر ادامه دارد و فردا با کاهش بارش ها و همکاری دستگاه های اجرایی راه ها باز خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه براساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی ظهر فردا از استان کرمان خارج می شود اظهار کرد: علی رغم شدت بارش ها و وقوع سیلاب، خوشبختانه تاکنون در سطح استان تلفات انسانی نداشته ایم.

۱۷:۵۴ /مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: سیلاب فروکش نکرده اما تلاش ها ادامه دارد و به محض فروکش کردن آب، راه ها باز می شود

"مجید سعیدی"  در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت روستاهای محاصره در سیلاب جنوب استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه این وضعیت به دلیل شدت بارندگی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سیلاب فروکش نکرده اما تلاش ها ادامه دارد و به محض فروکش کردن آب، راه ها باز می شود.

سعیدی با اشاره به اینکه وضعیت خیلی بحرانی نیست، تصریح کرد: هلال احمر همه نیروهای جنوب استان کرمان را به سمت رودبار و قلعه گنج گسیل داده و از مرکز استان نیز نیروهای هلال احمر اعزام شده اند و اقلام معیشتی در روستاهای گرفتار سیلاب در جنوب استان در حال توزیع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: همچنان راه بسیاری از روستاها در شهرستان های بافت، رابر و ساردوئیه جیرفت مسدود است و برخی راه های نزدیک به جاده های اصلی باز شده اما در روستاهایی که در عمق هستند، مشکل ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اُفت دما بین ۸ تا ۱۰ درجه ای را در استان کرمان خواهیم داشت، افزود: کشاورزان، دامداران و مرغداران باید تمهیدات لازم را بیندیشند تا به محصولاتشان خسارت وارد نشود.

سعیدی تصریح کرد: امشب و اوایل وقت فردا صبح تردد در جاده های کوهستانی و مرتفع استان کرمان تنها باید با زنجیر چرخ صورت بگیرد.

۱۲:۵۶/مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: هشت روستا در دو شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب در محاصره سیلاب قرار گرفته اند که هم اکنون همه نیروهای امدادی جنوب استان برای کمک رسانی در منطقه حضور دارند.

"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت بارش ها در استان کرمان اظهار کرد: در پی بارش باران در استان کرمان و به ویژه در جنوب استان، ۶۱ روستا در شهرستان های قلعه گنج و رودبار دچار قطع ارتباط شده اند.

وی افزود: هشت روستا نیز در این دو شهرستان در محاصره سیلاب قرار گرفته اند که هم اکنون همه نیروهای امدادی جنوب استان برای کمک رسانی در منطقه حضور دارند.

سعیدی تصریح کرد: به دلیل بارش برف سنگین، راه های روستایی در شهرستان های بافت و رابر و در ساردوئیه جیرفت مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه در پی بارش شدید باران، محور اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر و محور قلعه گنج به رمشک مسدود شده است خاطر نشان کرد: همچنین خط لوله اصلی آب قلعه گنج به چاه دادخدا نیز قطع شده است.

۱۲:۴۹/رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از کاهش دما در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از امشب دمای سطح استان کرمان کاهش خواهد یافت اما در روز دوشنبه کاهش محسوس دما در اکثر مناطق استان دور از انتظار نیست.

"حمیده حبیبی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان کرمان گفت: سامانه بارشی ورودی به استان کرمان تا صبح فردا (۲۲ دی‌ماه) در سطح استان کرمان ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام این مطلب که نیمه جنوبی استان کرمان بیشترین سهم بارش‌ها را خواهد داشت، اظهار کرد: بارش‌ها در استان کرمان به صورت باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از کاهش دما در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از امشب دمای سطح استان کرمان کاهش خواهد یافت اما در روز دوشنبه کاهش محسوس دما در اکثر مناطق استان دور از انتظار نیست.

حبیبی با اشاره به میزان بارندگی‌ها از ۱۹ دی‌ماه تا ساعت ۹ و۳۰ دقیقه امروز( ۲۱ دی‌ماه) گفت: بم با ۱.۲ میلیمتر کمترین و منوجان با ۱۲۷ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند ضمن آنکه در شهر کرمان  ۷.۶ میلیمتر بارندگی را تا صبح امروز داشته ایم.

۹:۴۴/معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: محورهای «رودبار – ایرانشهر»، «رودبار – کهنوج- قلعه‌گنج (مسیر مظفرآباد و آب سردوئیه)» و «قلعه‌گنج – رمشک» تا زمان فروکش کردن آب امکان تردد در آنها وجود ندارد.

"احسان شاهرخی" در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان کرمان در پی بارش برف و باران از روز گذشته گفت: مسیرهایی در جنوب استان کرمان که در آنها آب‌نما وجود دارد از جمله محورهای «رودبار – ایرانشهر»، «رودبار – کهنوج- قلعه‌گنج (مسیر مظفرآباد و آب سردوئیه)» و «قلعه‌گنج – رمشک» تا زمان فروکش کردن آب امکان تردد در آنها وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که بارش برف در محور ساردوئیه متوقف شده است، تصریح کرد: به دلیل کاهش دمای شدید در این محور و یخ‌زدگی جاده، خودروهای عبوری از این مسیر حتما باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اعلام کرد: برخی از پل‌ها در شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج بیش از حجم تعریف شده برای آنها دبی آب از روی آنها عبور می‌کند گفتنی است که پل‌ «قلعه‌گنج – رمشک»، پل «بهادرآباد – رودبار» و پل «رودبار – ایرانشهر» نیز آب بیش از حجمشان از روی آنها عبور می‌کند.

شاهرخی افزود: مردم جاهایی که آب از روی جاده یا پل عبور می‌کند با احتیاط تردد کنند زیرا ممکن است هر لحظه آب به پل خسارت وارد کند و اگر بارندگی ادامه پیدا نکند تا آخر وقت امروز آب فروکش می‌کند و مسیرها باز خواهد شد.

۹:۲۲/معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان از باز بودن همه محورهای مواصلاتی استان کرمان خبر داد و بیان کرد: شب گذشته محورهای «کرمان – بافت»، « بافت – رابر» و «رابر – جیرفت» برای مدتی مسدود شدند که تا ساعت ۲۳ همه این مسیرها بازگشایی شدند.

"احسان عراقی‌زاده" در گفت‌و با ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان در پی بارش برف و باران در استان از روز گذشته گفت: شاهد بارش در اکثر محورهای مواصلاتی شمال استان هستیم که در برخی محورها این بارش ها به‌صورت برف و در برخی مسیرها این بارش ها به‌ صورت باران است.

وی ادامه داد: در محورهای «رفسنجان – انار»، «انار – شهربابک – سیرجان»، «کرمان – بردسیر – سیرجان»، «کرمان – نگار – بافت»، «کرمان – بم(دهبکری)»، «کرمان – راور(گردنه خراسانی)» و «زرند – کوهبنان» بارش برف را شاهد هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان از باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی شمال استان کرمان خبر داد  وبیان کرد: شب گذشته محورهای «کرمان – بافت»، « بافت – رابر» و «رابر – جیرفت» برای مدتی مسدود شده بودند که تا ساعت ۲۳ تمامی این مسیرها بازگشایی شدند.

وی با بیان این مطلب که رودخانه‌های شمال استان تاکنون طغیان نکرده‌اند، توصیه کرد: رانندگان زنجیر چرخ حتما به همراه خود داشته باشند، ضمن آنکه لباس گرم، غذا و سوخت ماشین به میزان نیاز نیز امری ضروری برای رانندگان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.