آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به محکومیت شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا آن را جنایت تروریستی آمریکایی دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها از روی ترس، این کار را انجام دادند و این خون‌های با برکت شهدا نقطه تحول بزرگ در مسیر جهاد و شهادت و مقاومت است.

آیت الله طباطبایی با اشاره به این جنایت سنگین آمریکا، افزود: این کار زشت آمریکایی‌ها چهره قبیح و حقیقی آنها را نمایان کرد و همه ادعاهای آنها نسبت به احترام به قوانین بین المللی را بر همگان باطل کرد.

او ادامه داد: در تاریخ سیاسی معاصر، وقیح‌تر از شیطان بزرگ یعنی آمریکا را شاهد نبوده است، دولتی که عاشق ریختن خون است و برای رسیدن به منافع خودشان هر کاری را انجام می‌دهد و باید جلوی آمریکایی‌ها گرفته شود چرا که یک خطر بزرگ برای زندگی میلیون‌ها انسان است و این همان چیزی است که مردم جهان از طریق تظاهرات و محکوم کردن این جنایت ترور شهید سلیمانی حتی درون آمریکا به آن تاکید کردند.

آیت الله طباطبایی با اشاره به کارهای احمقانه آمریکایی ‌ها نسبت به ایران، ابراز داشت: همه این کارهای آمریکایی‌ها به خاطر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه است علی‌رغم سیاست فشار حداکثری و آمریکایی‌ها خیال می‌کنند، ایران مثل بعضی از دولت‌های منطقه است که من در این مکان مقدس حیا می‌کنم از اینکه اسم آنها را ببرم همانند گاو شیرده هر روز از آنها استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سوریه خطاب به آمریکایی ها گفت: حکام احمق آمریکایی، شما غفلت کردید و خودتان را به نفهمی زدید از حقیقت مدرسه عاشورای حسینی که فرزندان محور مقاومت به آن افتخار می کنند و با فریاد می گوییم که کشته شدن در راه خدا برای ما عادت است و کرامت ما از طرف خدا شهادت است، چرا که شهادت سوخت موتور کاروان ماست به سمت پیروزی ها و آزادی ها همانطور که حضرت امام خمینی فرمودند بکشید ما را که ملت ما بیدارتر خواهد شد.

او ادامه داد: من به شما توصیه می‌کنم قبل از حلول قاسم های دیگر در منطقه از اینجا خارج شوید چرا که دیگر چاره ای ندارید جز فرار چرا که گوشه گوشه این منطقه معطر به خون حاج قاسم سلیمانی شده است.

نماینده ولی فقیه در سوریه اظهار کرد: فکر نکنید که پاسخ فقط در عراق بود و تمام شد. نه، نیروهای حاج قاسم شما را در از فلسطین تا لبنان و سوریه و یمن و افغانستان و غیر آنها احاطه کردند. اگر با سرعت فرار نکنید دیگر جایی پیدا نمی کنید که نیروهای خودتان را دفن کنید چرا که ملت‌های منطقه اجازه نخواهند داد که خاک پاکشان به واسطه دفن جنازه های شما نجس شود، چرا که این دفعه انتقام قویتر خواهد بود.

آیت الله طباطبایی با اشاره به تشییع باشکوه پیکرهای مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدا، تاکید کرد: ما به عینه لمس کردیم که شهدا زنده هستند چرا که حضور مردم در میدان ها و خیابان ها هیچ دلیلی ندارد مگر اینکه این شهدا زنده هستند.

او با اشاره به پاسخ موشکی سپاه به آمریکا، تاکید کرد:  این پاسخ، انتقام قطره‌ای از خون های شهداست، بزرگترین تشکیلات نظامی آمریکا در عراق با موشک های ایرانی تولید داخل که به دست برادران حاج قاسم و رفقای او از داخل ایران شلیک شد، انجام گرفت و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این یک سیلی بود و انتقام اصلی ان شاءالله کل معادلات منطقه را عوض خواهد کرد.

آیت الله طباطبایی در پایان سخنان خود از ملت سوریه و مسئولین مختلف آن جهت ابراز همدردی و برگزاری مراسمات شهادت از قاس مسلیمانی و ابومهدی المهندس تشکر کردند.

مقدم‌فر: اقدام موشکی ایران علیه «عین‌الاسد»، آمریکا را تحقیر و بی‌آبرو کرد

‌همچین تسنیم نوشت: 

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اجتماع بزرگ مردمی "سلیمانی‌ها" که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و به‌یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهر برگزار شد، ضمن یادآوری حضور سردار شهید سلیمانی در کنگره هشت‌هزار شهید استان گیلان در سال ۱۳۹۵ و سخنان عارفانه آن شهید گفت: حاج قاسم رسیدن به مقام شهید را در سه مرحله تعریف می‌کرد؛ هجرت از نفس و خواسته‌های نفسانی، جهاد فی سبیل الله و مقاومت و ایستادگی در راه رسیدن به آرمان‌ها. او معتقد بود با طی شدن این سیر مقام شهود و شهادت قبل از شهادت حاصل می‌شود.

وی افزود: حاج قاسم به آنچه معتقد بود عمل کرد و واقعاً طی چند سال اخیر به مقام شهود و شهادت و نیز مرگ اختیاری رسیده بود.

مقدم‌فر گفت: برخی از بی‌خبران و مغرضان این روزها با معرفی ناقص و یا مصادره به مطلوب خود و جناح‌شان، بزرگترین ظلم را در حق شهید سلیمانی مرتکب می‌شوند.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تک‌بعدی نبود، او ذوابعاد بود و کنار سجایایی مثل مقام جهاد و ایثار، شجاعت و تدبیر، مدیریت عالی و فرماندهی بی‌نظیر و همچنین مخلص بودن (به‌عنوان بزرگترین و برجسته‌ترین صفت اخلاقی)، از یک بصیرت سیاسی نافذ چه در حوزه داخلی و چه خارجی برخوردار بود.

مشاور فرمانده‌کل سپاه اضافه کرد: حاج قاسم به‌معنی واقعی کلمه ذوب در ولایت بود. شاخص و معیار اصلی حاج قاسم هم در نظر و هم در عمل، مواضع مقام معظم رهبری بود و همیشه می‌گفت حاضر است برای آن آبرو و جان خود را بدهد و عاقبت‌به‌خیری و طی مسیر حق را در تبعیت از ولایت می‌دانست. او ارتباط خود را با ولایت نه‌تنها در مسیر تکلیف‌مداری و تبعیت بلکه یک ارتباط عاشق و معشوقی تعریف می‌کرد.

وی گفت: مواضع حاج قاسم در فتنه‌های بزرگ بعد از جنگ مثل فتنه ۷۸، ۸۸ و فتنه اخیر در آبان ماه ۹۸ نعل به نعل مطابق مواضع مقام معظم رهبری بود، شدیداً نسبت به عناصر فتنه چه داخلی و چه خارجی مواضع بصیرانه و سختی داشت؛ البته حاج قاسم مثل همه پاسداران و سرداران سپاه به چارچوب‌های حزبی و جناحی محدود نمی‌شد ولی تولّی و تبرّی و دشمن‌شناسی و مواضع اصیل و ولایت‌مدارانه در وجود او نهفته بود.

مقدم‌فر راجع به موضوع انتقام خون حاج قاسم گفت: این انتقام همان‌طوری که فرمانده کل سپاه فرمودند از نوع راهبردی است.

وی با بیان چهار ویژگی انتقام راهبردی گفت: انتقام راهبردی اولاً یک پروژه محدود و مقطعی نیست بلکه یک پروسه کلان است و هدف آن خروج مفتضحانه آمریکا از منطقه و قطع منافع ظالمانه آنها از کشورهای اسلامی و جغرافیای سرزمینی آن است.

وی افزود: ویژگی دوم انتقام راهبردی جغرافیای وسیع آن است. این انتقام فقط در یک نقطه سرزمینی مثل پایگاه‌های آمریکا در عراق یا در مورد یک یا چندین نفر از عناصر و نیروهای آمریکایی نیست، یعنی در واقع انتقام تاکتیکی نیست و هر نقطه‌ای از جهان می‌تواند انتقام صورت پذیرد و به‌قول سید حسن نصرالله به‌دلیل اینکه شهید سلیمانی متعلق به تمام جبهه مقاومت است تمامی نیروها و عناصر این جبهه در جغرافیای منطقه‌ای و جهانی منتقم خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

مقدم‌فر ویژگی سوم انتقام راهبردی را ابعاد و جنبه‌های مختلف آن ذکر کرد و گفت: انتقام می‌تواند شکل رسمی و اعلامی داشته باشد مثل آن‌چه درمورد پایگاه عین‌الاسد رخ داد که یک کشوری مثل ایران رسماً اعلام می‌کند آن پایگاه را موشک‌باران  و منهدم کرده است و هم می‌تواند به‌صورت آتش به‌اختیار توسط جبهه مقاومت به‌صورت غیررسمی و غیراعلامی باشد.

وی افزود: ویژگی چهارم انتقام راهبردی خسارات فراوان برای دشمن است، چه در زیرساختها، تأسیسات و ادوات نظامی و چه در حوزه نیروی انسانی و سربازان دشمن و چه در زمینه منافع مادی و سرمایه‌های غیرنظامی آن، و نیز بزرگتر از همه اینها خسارت و ضربه‌های حیثیتی و هویتی است.

مقدم‌فر گفت: آنچه در عملیات عین‌الاسد اتفاق افتاد از این جنس است، یعنی در این عملیات مقتدرانه هیمنه و ابهت پوشالی ایالات متحده فرو ریخت و بزرگترین قدرت جهان پس از ۷۰ سال برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران تحقیر و بی‌آبرو شد.

مشاور فرمانده‌کل سپاه افزود: امروز تمامی مظلومان عالم فهمیدند که می‌شود به‌راحتی به این قدرت پوشالی حمله کرد و او را عاجز، منفعل و تسلیم کرد.

مقدم‌فر در پایان سخنان خود ضمن اشاره به آثار و برکات فراوان خون شهید حاج قاسم سلیمانی آن را به‌مثابه یک انقلاب بزرگ معنوی، فرهنگی،‌ سیاسی و نظامی در ایران و منطقه غرب آسیا دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.