وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز تصریح کرد که اطمینان دارد موشکی به سمت هواپیمای اوکراینی در آن محدوده و زمان شلیک نشده است. سفیر کشورمان همچنین اعتبار کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره شلیک موشک به سمت هواپیما و جمع آوری بقایای آن توسط ایران را نامعتبر و مضحک خواند.

وی گفت: کلیپ‌های ویدیویی در این مدت منتشر شده که برخی از آنها با یکدیگر متناقض هستند. حتی کلیپی منتشر شده که یک هواپیمای بوئینگ مشابه در کشور دیگری منفجر شده است. بنابراین باید از قضاوت در این مقطع بسیار حساس درباره ویدئوهایی که نسبت به معتبر بودن آن‌ها و منابع‌شان تردید وجود دارد خودداری کنیم. 

سفیر کشورمان تصریح کرد: باید مراقب باشیم که سریع قضاوت نکنیم و اجازه دهیم کارشناسان ابتدا جعبه سیاه را مشاهده و آن را ارزیابی کنند.

وی با اشاره به مدارک موجود در ایران از جمله صدای خلبان هنگام سقوط هواپیما تصریح کرد که پس از بررسی شواهد می توان به جزئیات ماجرا پی برد. بعیدنژاد متذکر شد که تا زمان روشن ابعاد سانحه، سیاستمداران نمی‌توانند درباره آن قضاوت کنند. کارشناسان به گفته او تنها افرادی هستند که می توانند در این زمینه اظهار نظر کنند.

شایعاتی در مورد شلیک موشک به سمت هواپیمای مسافربری اوکراینی که بامداد چهارشنبه در حوالی تهران سقوط کرد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. برخی کشورهای غربی نیز مدعی شدند که یک موشک به صورت اشتباهی به سمت این هواپیما شلیک شده است.

بعیدی نژاد همچنین به ملت ایران درباره سفر به انگلستان هشدار داد و در توییتی نوشت: 

هموطنان عزیز ایرانی به هنگام سفر به انگلیس، به اطلاعیه ها و اطلاعات مفید و مفصلی که پلیس انگلیس و پلیس متروپولیتن در خصوص خطرات حضور در مکان های جرم خیز در لندن و دیگر شهرها و ساعاتی که نباید در این اماکن رفت و آمد کرد توجه کافی کنند و هشدارهای ایمنی مقامات محلی را جدی بگیرند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.