«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ظهر امروز (پنج‌شنبه) در سفری رسمی وارد عراق شد و در بغداد با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری تی آر تی، وزیر خارجه ترکیه قرار است با مسئولان عراقی و در راستای تحولات اخیر پس از ترور سپهبد قاسم سلیمانی و پاسخ موشکی ایران در پایگاه «عین الاسد» دیدار و گفت‌و‌گو کند.

چاووش اوغلو پیش از این سفر در صفحه توئیتر خود نیز بر همین موضوع اشاره کرد.

او قرار است در این سفر یک روزه پس از دیدار با عادل عبدالمهدی، با «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه، و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار کند.

وزیر خارجه ترکیه نیز دیروز در صفحه توئیتر خود نوشت که با «ارشد صالحی» یکی از رهبران ترکمن عراق در استانبول دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. او ترکمن‌های عراق را «برادران ترکیه» و «ضامن وحدت عراق» توصیف کرد.

وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه (دیروز) نیز اعلام کرد که سفر چاووش اغلو در چارچوب «ابتکارهای دیپلماسی برای کاهش بحران در منطقه در پی تحولات اخیر» است.

پوتین و اردوغان دیروز در بیانیه مشترکی خواستار کاهش تنش‌های روز افزون ایران و آمریکا شده و عنوان کردند که اقدام آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی باعث بی‌ثباتی و ناامنی منطقه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.