العالم گزارش داد، منابع آمریکایی از داخل پایگاه عین الاسد در استان الانبار به برخی از شبکه های عراقی گفته اند یکی از موشکهای شلیک شده ایران به سامانه اصلی مکان یابی و رهگیری پایگاه اصابت کرد و آن را از کار انداخت.

ستاد ارتش آمریکا اذعان کرد موشکهای شلیک شده از ایران به مقرهای استقرار نظامیان این کشور در پایگاه عین الاسد در غرب عراق و انبارهای مهمات و تجهیزات و سایر تاسیسات این پایگاه اصابت کرده اند.

شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد، مرکز پخش خدمات عمومی آمریکا با انتشار تصاویری ماهواره ای از حجم و میزان تخریب وارده به پایگاه عین الاسد در پی حملات موشکی صبح چهارشنبه ایران پرده برداشت.

 

بر اساس ارزیابی مسئولان آمریکایی‌، این موشکها از چندین سایت در داخل ایران شلیک شده اند و پانزده عدد از این موشکها به پایگاه عین الاسد اصابت کرده اند.

 

منابع رسانه ای و ایستگاههای تلویزیونی آمریکا اعلام کردند هیچ شواهدی مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی توانسته باشند موشکها را رهگیری کنند وجود ندارد. این در حالی است که یک منبع از داخل پایگاه عین الاسد به شبکه های عراقی اعلام کرده است یکی از موشکها به بزرگترین سیستم مکان یابی و نظارت و رهگیری اصابت کرد و آنرا از کار انداخته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.