در پی حضور گسترده و دهها میلیونی مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی در آیین های تشییع ، تدفین و گرامیداشت سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، خانواده این فرمانده دلاور جبهه مقاومت، در پیامی ضمن سپاسگزاری از الطاف کریمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، از حماسه آفرینی کم نظیر ملت ایران و مردم قدرشناس عراق در آیین‌های تشییع و گرامیداشت این سردار پرافتخار و رزمندگان جبهه مقاومت قدردانی کردند.

 متن پیام خانواده سپهبد شهید قاسم سلیمانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

محضر مبارک امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)

با اهدا بهترین سلام ها و آرزوی طول عمر با عزت برای آن رهبر فرزانه؛

مشیت حضرت باری تعالی بر این امر مقدر شد که حاج قاسم، بزرگ ایل سلیمانی در آغازین ساعات روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به دیدار معبود بشتابد. اینک ما خانواده آن شهید سعید با قلب‌هایی مالامال از درد فراق، سجده شکر گذارده، سر بر آستان کبریاییش می ساییم و راضی به رضایت مدبر کل امور، آرزو داریم این قربانی ملت بزرگ ایران و امت اسلامی را به مدد رحمت بی کرانش قبول فرماید.

بدین وسیله بر خود فرض می‌دانیم خاضعانه و در کمال ادب، از الطاف کریمانه حضرت عالی که همچون گذشته، شامل حال این خاندان گردیده، سپاسگزاری نماییم.

 پیام محبت آمیز و اطمینان‌بخش آن رهبر حکیم، دیدار و دلجویی از بیت محزون حاج قاسم و اقامه نماز شکوهمندتان بر پیکر مطهر شهیدان، مرهمی بود بر این اندوه جانفزا.

جا دارد از آحاد ملت که در غم ما شریک شدند و حماسه‌ای کم‌نظیر را آفریدند، صمیمانه و از عمق جان قدردانی نماییم.

حاج قاسم؛ سرباز صدیق ولایت بود و در راه امنیت و اعتلای وطن، چهار دهه مجاهدت نمود تا سرانجام به اتفاق ابومهدی المهندس معاون سرافراز حشد الشعبی، سردار حسین پورجعفری و سه یار همراهش، در یک رخداد تروریستی دعوت حق را لبیک گفت. درآمیختن خون‌های پاک این شهیدان، نشانه ای است از اتحاد راهبردی دو ملت بزرگ ایران و عراق که از هدفی مقدس حکایت دارد و شهادت این سرداران عرصه جهاد و مقاومت، ضمن خنثی سازی توطئه ای که وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده بود، صفوف به هم فشرده ملت‌های بصیر ایران و عراق را همچون بنیانی مرصوص، استحکامی مضاعف بخشید.

خون حاج قاسم که میهمان دولت و ملت عراق بود، با خون میزبان یکی شد تا درخت اتحاد در جبهه مقاومت را آبیاری نماید، همچنان که در دوران حیات خویش نیز، جز به وحدت کلمه در سایه سار ولایت نمی اندیشید و حضور کم نظیر اقشار و طبقات مختلف مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت او در سراسر کشور، نشانی از سیره وحدت آفرین او در دوران حیات داشت که امیدواریم همه ما همچنان زیر پرچم ولایت، در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی (ص) و تشیع علوی، متحد و ثابت قدم باشیم.

بدین وسیله، ضمن قدردانی از مردم شریف ایران، ملت قدرشناس عراق، فرماندهان و اعضای جبهه مقاومت و همه آزادگان جهان که در این واقعه، ابراز همدردی نمودند، رجاء واثق داریم حرکت کشتی با صلابت مقاومت که با درخشش خورشید انقلاب اسلامی در این دریای متلاطم آغاز گردیده، در پرتو انفاس قدسی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تدابیر حکیمانه حضرت عالی در زمان مقرر به ساحل نجات خواهد رسید.

و اما کلام آخر؛

حضرت آقا! اشک‌های شما از خون شهید ما جانگدازتر است. شما ولیّ حاج‌قاسم و ولیّ همه ما هستید و به این ولایت با تمام وجود افتخار می‌کنیم و گوش جان به فرمان داریم:

لطف آنچه تو اندیشی

۲۷۲۷

حکم آنچه تو فرمایی

اللهم تقبل منا هذا القربان

همسر، فرزندان و خانواده سرباز وطن؛ قاسم سلیمانی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.