«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی از دیدار و رایزنی با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا خبر داد.

 

وی طی پستی در توئیتر نوشت: امروز با وزیر دفاع آمریکا دیدار کردم و ما در این دیدار درباره چالش‌های مشترک گفت‌وگو کردیم و بر همکاری نظامی موجود در راستای خدمت به صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کردیم.

 معاون وزیر دفاع عربستان که شب گذشته، در راس هیئتی سعودی وارد آمریکا شده بود؛ ابتدا با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و پس از این دیدار گفت: با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره آنچه که برای حفظ امنیت و صلح در منطقه می‌تواند انجام شود، گفت‌وگو کردم.

به گزارش رسانه‌های سعودی، هدف معاون وزیر دفاع عربستان از سفر به آمریکا و دیدار با مقامات این کشور گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام دو کشور از جمله حمایت از صلح و ثبات در منطقه است.

وعده ایران برای گرفتن انتقام خون  شهید سردار سلیمانی و همرزمانش از آمریکا موجی از ترس و وحشت را به دل آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای آن انداخته است.

پمپئو طی روزهای اخیر و پس از اقدام تروریستی آمریکا با مقامات متعدد گفت‌وگو کرده است. وی یکشنبه پیش  با «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر درباره ایران گفت‌وگو کرده بود و دیشب نیز  در تماس تلفنی با همتای کویتی خود مدعی شد که آمریکا به توقف تشدید اوضاع پس از اقدام تروریستی خود در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایبند است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.