به گزارش تارنمای آکسیوس، خالد بن سلمان با ورود به واشنگتن دی سی قرار است امروز دوشنبه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و چندین مقام ارشد پنتاگون با هدف کاهش تنش در منطقه دیدار و گفت و گو کند.  

براساس این گزارش، به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان عمیقاً نگران است که این حادثه ، تنش میان ایالات متحده و ایران را تشدید کند و منطقه را تحت الشعاع قرار دهد، به همین دلیل برادر خود را که زمانی سفیر عربستان در آمریکا بود، راهی واشنگتن دی سی کرد. 

مقامات سعودی به روزنامه الشرق الاوسط گفتند که فرستاده سعودی در هنگام ورود به واشنگتن خواستار خویشتنداری دوطرف ( ایران و امریکا) شد و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز روز دوشنبه ابراز امیدواری‌های مشابهی برای کاهش تنش در منطقه کرد. 

الشرق الاوسط همچنین با اشاره به برگزاری نشست روز (شنبه) فرماندهان عالی رتبه نظامی عربستان با فرماندهان و همتایان کشورهای عضو ائتلاف خود خوانده ادعا کرد که هدف از این نشست تعیین راهبرد حملات احتمالی انصارالله یمن به تاسیسات نظامی و اقتصادی عربستان و متحدانش در ائتلاف است. 

به ادعای این روزنامه سعودی، راهبرد مزبور شامل استفاده از سامانه‌های رهگیری و هدف‌گیری با قابلیت‌های بسیار بالا در حمله نظامی سنگین به محل استقرار و منافع آن دسته از رهبران یمن است که راه حل سیاسی را در این کشور متوقف کرده‌اند. 

ناظران امور منطقه برگزاری همزمان این نشست و تاکید دولت ریاض بر پایبندی به حل مسالمت آمیز بحران یمن را نشانه بیم سعودی‌ها از روند تحولاتی می‌دانند که ممکن است پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در منطقه روی دهد. 

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند. 

عربستان روز جمعه در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهید شهید قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای بدون محکوم کردن این جنایت، تنها خواستار خویشتنداری طرف‌ها در منطقه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.