«جوزف نای» از نظریه‌پردازهای برجسته روابط بین‌الملل روز دوشنبه از تهدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه اماکن فرهنگی در ایران انتقاد کرد. 

وی که از نظریه‌پردازان اصلی در حوزه قدرت نرم به شمار می‌آید، در پاسخ به «کارل بیلت» وزیر خارجه سابق سوئد که تهدید ترامپ علیه اماکن فرهنگی ایران را تهدیدی علیه «میراث فرهنگی کل جهان» توصیف کرده، در توییتر نوشته است: «کارل درست می‌گوید. این اقدام غیرقانونی است و همانطور که در کتاب تازه‌ام توضیح داده‌اند، قدرت نرم ایالات متحده را نیز تضعیف می‌کند.»

نای در ادامه نوشته است که قدرت نرم آمریکا از سال ۲۰۱۷ میلادی، همزمان با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، روندی کاهشی داشته است.

ترامپ در روزهای اخیر تهدید کرده است که اگر جمهوری اسلامی ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» واکنش نشان دهد، آمریکا ده‌ها نقطه از جمله مراکز مهم فرهنگی ایران را هدف حمله قرار می‌دهد.

اظهارات ترامپ در مورد احتمال حمله به مراکز فرهنگی ایران با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شده و حتی برخی از متحدان واشنگتن هم از آن انتقاد کرده‌اند. با این وجود رئیس‌جمهور آمریکا دیروز بار دیگر مدعی شد که واشنگتن حق دارد چنین مراکزی را هدف قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.