پیکر شهدای مقاومت صبح امروز ابتدا در شهر مقدس کاظمین و حرم امامین جوادین (ع) و سپس در میدان الحریه بغداد در میان حزن و اندوه مردم این شهر همراه با شعارهایی علیه امریکا، آل سعود و اسراییل تشییع شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.  

قرار است بعد از برگزاری مراسم تشییع در شهر مقدس کربلا، مشابه این مراسم نیز در شهر مقدس نجف اشرف برگزار شود.

از هم اکنون شماری از عراقی های برای حضور در این مراسم از شهرهای اطراف کربلا و نجف به این دو شهر آمده اند.

در سه ماه گذشته برخی رسانه ها وابسته به بعضی از کشورهای عربی و غربی به دنبال برخی ناارامی های در بعضی از شهرهای عراق تلاش دارند با انتشار برخی اخبار یک سویه چنین القا کنند که مردم عراق در حال دور شدن از جمهوری اسلامی ایران بودند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق پیشتر اعلام کرده بود که بعد از پایان مراسم تشییع در کاظمین و بغداد برای سه روز عزای عمومی ادامه دارد و مجالس ترحیم مختلفی به یاد شهدای مقاومت در این منطقه برگزار می شود.

قرار است که مراسم تشییع دیگری نیز متعاقبا در بین الحرمین کربلای معلا و حرم امیرمومنان علی (ع) در شهر نجف اشرف برگزار شود.

پیشتر نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفته بود که در دیداری که با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق داشته، عراقی ها اصرار کرده اند که مراسم تشییع باشکوه پیکرهای شهدای مقاومت در عراق برگزار شود.

وی اضافه کرد که بعد از پایان مراسم تشییع در عراق، پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانشان به جمهوری اسلامی ایران انتقال داده می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.