«ابوعلی البصری» روز پنجشنبه گفت که حمله به پایگاه K۱ (در ششم دی ماه) که آمریکایی ها دو روز بعد، به موجب أن نیروهای کتائب حزب الله وابسته به الحشد الشعبی در منطقه مرزی «قائم» در غرب استان الانبار را بمباران هوایی کردند، یک ادعای ساختگی است.

وی اضافه کرد که آنچه اثبات کننده ساختگی بودن حمله موشکی به پایگاه K۱ است اینکه آمریکایی ها به دولت عراق اجازه ندادند تا تحقیقات را در این حادثه تکمیل کند.

این مقام عالی در تشکیلات الحشد الشعبی عراق ادامه داد که آمریکایی ها یکجانبه مدعی حمله به پایگاه نظامی در کرکوک شده و ادعا کردند که نیروهای کتائب حزب الله وابسته به الحشد الشعبی مرتکب این حمله شده اند و به موجب آن نیروهای آنها را در منطقه «القائم» (در هشتم دی ماه) هدف قرار دادند که باعث ۲۵ کشته و بیش از ۵۰ زخمی شد.

البصری افزود که آمریکایی ها حتی نتیجه تحقیقات و نتایج خود را در خصوص حمله موشکی در اختیار طرف عراقی قرار نداده و بدون هیچ دلیل و مدرکی فقط ادعا کردند که برای آنها واضح و مبرهن شده که کتائب حزب الله عراق مرتکب این حمله شده است.

 معاون رییس ستاد نیروهای الحشد الشعبی تاکید کرد که الان کاملا واضح و مبرهن است که آمریکایی ها کل این قضیه را چیده بودند تا به بهانه آن نیروهای کتائب حزب الله را هدف قرار دهند.

البصری فاش کرد که یکی از نمایندگان پارلمان عراق در اواخر ماه نوامبر از کشف یک سکوی پرتاب راکت های کاتیوشا در پشت کوه واقع در نزدیکی پایگاه K۱ خبر داد.

به گفته وی، این سکوی پرتاب راکت های کاتیوشا متعاقبا مشخص شد که متعلق به گروه تروریستی داعش است و اطلاعات این نماینده در اختیار امنیت ملی عراق قرار گرفت و امنیت ملی عراق اطلاعات را در اختیار نخست وزیر عراق و نیروهای آمریکایی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد که آنچه جای تعجب است اینکه آمریکایی ها از وجود این سکوی پرتاب راکت های کاتیوشا خبر داشتند و همان زمان به آمریکایی ها اعلام شد که داعش درصدد هدف قرار دادن این پایگاه نظامی است.

این مقام عالی در تشکیلات الحشد الشعبی گفت که به نظر می رسد که آمریکایی ها به رغم اطلاعشان اما نسبت به آن نیت های پلیدی داشتند و از آن به عنوان پوشش و بهانه برای زدن نیروهای کتائب حزب الله استفاده کردند.

البصری تاکید کرد که اطلاعات دیگری حاکیست که آمریکایی ها، خودشان این سکوی موشکی را در اختیار عناصر داعش قرار داده تا از آن بهانه ای برای زدن نیروهای الحشد الشعبی بسازند.

وی در عین حال گفت که واکنش مردمی به حمله هوایی به نیروهای کتائب حزب الله برای خود آمریکایی ها هم غافلگیر کننده بود و آنان تصور نمی کردند که با این گونه واکنشی در داخل عراق مواجه شوند.

به گفته وی، تحصن دو روزه تشییع کنندگان قربانیان حمله هوایی آمریکایی در برابر سفارت آمریکا در بغداد، ضربه جبران ناپذیری به ابهت و هیبت آمریکا زد.

البصری خاطر نشان کرد  که اعتراضات و تحصن ها میزان نفرت مردم عراق را از آمریکایی ها نشان داد هرچند آمریکایی ها از این امر مطلع بودند اما تصور نمی کردند این همه نفرت نسبت به آنها در داخل عراق وجود دارد.

وی تاکید کرد که این اعتراضات به آمریکایی ها فهماند تا بار دیگر مرتکب اینگونه حماقت ها نشوند و در صورت تکرار آن، پاسخ عراقی ها سنگین تر خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.