به گزارش شبکه خبری المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور توانست در عرض ۲۴ ساعت سومین پهپاد جاسوسی ائتلاف عربی را ساقط کند.

سریع افزود: سومین پهپاد ساقط شده متعلق به ارتش سودان (عضو ائتلاف متجاوز به یمن) و از مدل "فانتوم" بود که روز سه شنبه در شمال شهر صنعا ساقط شد.

پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن شامگاه گذشته (دوشنبه) نیز دو پهپاد دیگر ائتلاف عربی را در دو استان "الحدیده" و "صعده" ساقط کرد؛ با منهدم شدن پهپاد سودانی مجموع پرنده هایی که انصارالله یمن در ماه جاری میلادی (دسامبر) ساقط کرده به عدد ۱۱ رسید.

با آغاز عملیات نظامی ائتلاف متجاوز عربی در یمن در سال ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) موسوم به عملیات "طوفان قاطعیت"، هزاران نظامی سودانی در قالب ائتلاف عربی به همراه عربستان و امارات، راهی یمن شدند.

پیشتر «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان که پس از سقوط عمر البشیر در این کشور زمام دولت را به دست گرفته، اعلام کرده بود که بدون شک نظامیان سودانی از یمن خارج خواهند شد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم حدود دو ماه پیش با اعلام اینکه مجموع خسارت‌های جانی وارد شده به مزدوران ارتش سودان بیش از هشت هزار کشته، زخمی و مفقود است، گفت: تعداد کشته‌های مزدوران سودانی حدود ۴ هزار و ۲۵۳نفر برآورد می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.